Absurdy rozkładowe

Moderatorzy: Poc Vocem, Tyrystor, TranslatorPS

Georg
Posty: 6051
Rejestracja: 25 cze 2009, 19:14
Lokalizacja: WARSZAWA

Post autor: Georg » 02 cze 2023, 15:00

A ile postoju ma 181? Kierowca zdąży skorzystać? 303 kiedyś miało chwilę na cmentarzu i całą resztę na pl. Wilsona, ale na 181 było odwrotnie. Pomijam fakt, że na stacjach metra WC jest czynne od 6 do 22.

Awatar użytkownika
ZielonyJamnik
Posty: 745
Rejestracja: 31 lip 2022, 8:25

Post autor: ZielonyJamnik » 02 cze 2023, 15:10

Zarówno Ursynów nie spełnia warunków punktu socjalnego jak i toalety w metrze wg rozporządzenia, gdyż nie ma miejsca na zjedzenie posiłku
Mkną po koleinach zielone jamniki... =D>

fraktal
Posty: 5505
Rejestracja: 17 gru 2005, 12:03

Post autor: fraktal » 02 cze 2023, 15:10

Georg pisze:
02 cze 2023, 15:00
A ile postoju ma 181? Kierowca zdąży skorzystać? 303 kiedyś miało chwilę na cmentarzu i całą resztę na pl. Wilsona, ale na 181 było odwrotnie. Pomijam fakt, że na stacjach metra WC jest czynne od 6 do 22.
Przy tym rozkładzie to będzie mu ciężko. Ale gdy 181 jeździło częściej, to i postoje na pl Wilsona były dłuższe.

Autobus Czerwon
Posty: 4153
Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
Lokalizacja: Stary Mokotów
Kontakt:

Post autor: Autobus Czerwon » 02 cze 2023, 15:16

pawcio pisze:
02 cze 2023, 14:09
W rozporządzeniu jest paragraf, że można podpisać porozumienie o dostępie do toalety obcej. Siłą rzeczy wówczas nie musi być na wyłączność.
A nie jest tak, że nie może być to toaleta ogólnodostępna?

fraktal
Posty: 5505
Rejestracja: 17 gru 2005, 12:03

Post autor: fraktal » 02 cze 2023, 15:50

Tak, ale to rozporządzenie jeszcze nie weszło w życie, bo ma 3-letni okres przejściowy:
http://www.wgkm.waw.pl/portal/index.php ... -miejskiej

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25437
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 02 cze 2023, 15:57

Autobus Czerwon pisze:
02 cze 2023, 15:16
pawcio pisze:
02 cze 2023, 14:09
W rozporządzeniu jest paragraf, że można podpisać porozumienie o dostępie do toalety obcej. Siłą rzeczy wówczas nie musi być na wyłączność.
A nie jest tak, że nie może być to toaleta ogólnodostępna?
To rozporządzenie jest napisane tak, że niech je i jego autora szlag trafi. Moim zdaniem duch przepisu jest taki, że porozumienie o udostępnienie zaplecza socjalnego przez inny podmiot nie musi nakładać wymogu wyłączności dostępu. Inaczej ten przepis nie miałby sensu.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25437
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 02 cze 2023, 15:57

ZielonyJamnik pisze:
02 cze 2023, 15:10
Zarówno Ursynów nie spełnia warunków punktu socjalnego jak i toalety w metrze wg rozporządzenia, gdyż nie ma miejsca na zjedzenie posiłku
Ale toalety podstawowej już tak.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Maybach
Posty: 1551
Rejestracja: 15 gru 2005, 23:51
Lokalizacja: Praga

Post autor: Maybach » 02 cze 2023, 18:40

BrdzJkb pisze:
02 cze 2023, 14:25
Flash8222 pisze:
02 cze 2023, 12:51
Pójdę o krok dalej, manewr który wykonujemy na 103, 156, 184, 203, 210, 250, 850 jest niezgodny z prawem. Pasy ma się zmieniać po kolei, a nie stawać w poprzek całej jezdni wyjeżdżając z zatoki by dostać się na pas do skrętu w lewo. ZTM powinien już dawno temu zmienić trasę na Młocinach tym liniom albo dodać czas na zawrotkę na Marymonckiej.
Według ZTM zmiana nie jest możliwa, bo wejście do metra przy peronach jest zbyt obiciążone pasażerami tramwajów:
https://bip.warszawa.pl/Menu_podmiotowe ... ja=3&srh=1
To ja wam powiem jak wyglądałoby to w, załóżmy, Szwajcarii. Cały prawy pas włącznie z zatoką aż do świateł byłby buspasem wraz ze śluzą wypuszczającą bezkolizyjnie autobus z prawego pasa w lewo w Zgrupowania Kampinos. Dałoby się to zrobić, ale niestety dla naszych to zbyt dużo roboty.

To oczywiście tylko przykład, ale w Zurychu widziałem takie rozwiązania aby dwu przeguby mieściły się w zakrętach na wąskich ulicach i skrzyżowaniach że aż mi łeb parował.
6, 20, 23, 26, 160, 509, N03

Awatar użytkownika
Dantte
Posty: 3480
Rejestracja: 09 sie 2006, 15:00
Lokalizacja: 8052

Post autor: Dantte » 02 cze 2023, 20:19

Maybach pisze:
02 cze 2023, 18:40
BrdzJkb pisze:
02 cze 2023, 14:25

Według ZTM zmiana nie jest możliwa, bo wejście do metra przy peronach jest zbyt obiciążone pasażerami tramwajów:
https://bip.warszawa.pl/Menu_podmiotowe ... ja=3&srh=1
To ja wam powiem jak wyglądałoby to w, załóżmy, Szwajcarii. Cały prawy pas włącznie z zatoką aż do świateł byłby buspasem wraz ze śluzą wypuszczającą bezkolizyjnie autobus z prawego pasa w lewo w Zgrupowania Kampinos. Dałoby się to zrobić, ale niestety dla naszych to zbyt dużo roboty.

To oczywiście tylko przykład, ale w Zurychu widziałem takie rozwiązania aby dwu przeguby mieściły się w zakrętach na wąskich ulicach i skrzyżowaniach że aż mi łeb parował.
Oj, niestety nie ma co porównywać. Mimo, że % udział podróży zbiorkomem jest podobny w Zurychu i Wawie, to przecież każdy metr buspasa to wielki skandal. No ale w PL samochód to symbol bogactwa i luksusu, może są z tym związane jakieś kompleksy... mi się tam dobrze kieruje flexity za 15mln PLN :P EOT
wszystkie linie metra na bialoleke!
2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 17

Flash8222
Posty: 7631
Rejestracja: 14 gru 2005, 23:37
Lokalizacja: Pies wam mordy lizał

Post autor: Flash8222 » 02 cze 2023, 21:18

Maybach pisze:
02 cze 2023, 18:40
BrdzJkb pisze:
02 cze 2023, 14:25

Według ZTM zmiana nie jest możliwa, bo wejście do metra przy peronach jest zbyt obiciążone pasażerami tramwajów:
https://bip.warszawa.pl/Menu_podmiotowe ... ja=3&srh=1
To ja wam powiem jak wyglądałoby to w, załóżmy, Szwajcarii. Cały prawy pas włącznie z zatoką aż do świateł byłby buspasem wraz ze śluzą wypuszczającą bezkolizyjnie autobus z prawego pasa w lewo w Zgrupowania Kampinos. Dałoby się to zrobić, ale niestety dla naszych to zbyt dużo roboty.

To oczywiście tylko przykład, ale w Zurychu widziałem takie rozwiązania aby dwu przeguby mieściły się w zakrętach na wąskich ulicach i skrzyżowaniach że aż mi łeb parował.
W Mysiadle była śluza dla autobusów na przystanku która generowała korek aż do Dąbrówki.

Georg
Posty: 6051
Rejestracja: 25 cze 2009, 19:14
Lokalizacja: WARSZAWA

Post autor: Georg » 03 cze 2023, 8:38

fraktal pisze:
02 cze 2023, 15:10
Georg pisze:
02 cze 2023, 15:00
A ile postoju ma 181? Kierowca zdąży skorzystać? 303 kiedyś miało chwilę na cmentarzu i całą resztę na pl. Wilsona, ale na 181 było odwrotnie. Pomijam fakt, że na stacjach metra WC jest czynne od 6 do 22.
Przy tym rozkładzie to będzie mu ciężko. Ale gdy 181 jeździło częściej, to i postoje na pl Wilsona były dłuższe.
Przed 6 i po 22 181 ma 1 minutę postoju na pl. Wilsona i 7 minut na cmentarzu. Więc z kibla w metrze choćby był otwarty to i tak nie zdąży skorzystać.

reserved
Posty: 14654
Rejestracja: 27 gru 2005, 17:51
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: reserved » 03 cze 2023, 10:36

Panowie, rozmawiacie akurat o liniach gdzie z toaletami problemu nie ma. Obecność stacji metra obok zapewnia dość dobre warunki zarówno jeśli chodzi o gastronomię jak i warunki socjalne (WC). Jedyne co to można właśnie pokombinować z przerwami. Ale jak miewałem 181 to w ciągu dnia korzystałem z toalety na Cmentarzu Północnym (nie mówię o toi-toiu tylko łazience zaraz za bramą cmentarza). Są gorsze linie gdzie poprawa jest konieczna na już. Żeby daleko nie szukać - 164. Na jednym krańcu kibla brak, na drugim toi-toi z którego korzystają wszyscy i w którym nawet deski nie ma.

A w temacie absurdów rozkładowych. Wczoraj pierwszy raz miałem 255. Musiałem opóźniać odjazdy na wieczór żeby piętnastkę zrobić. Poza tym jazda non stop. W godzinach szczytu łatwiej było utrzymać się w rozkładzie bo czas był nawet rozwleczony. Tyle że przerwy krótkie. Wieczorem przerwy długie ale czas tak napięty że przy obecnych utrudnieniach na Kasprzaka oraz przy sporej liczbie spacerowiczów (przejścia dla pieszych co kawałek itd.) praktycznie jeździłem na -10 czy -15. Wieczorem... po 21:00. Kto te rozkłady układa ja nie wiem...

Autobus Czerwon
Posty: 4153
Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
Lokalizacja: Stary Mokotów
Kontakt:

Post autor: Autobus Czerwon » 03 cze 2023, 10:38

reserved pisze:
03 cze 2023, 10:36
Panowie, rozmawiacie akurat o liniach gdzie z toaletami problemu nie ma. Obecność stacji metra obok zapewnia dość dobre warunki zarówno jeśli chodzi o gastronomię jak i warunki socjalne (WC).
No...niekoniecznie. Np. na N35 jest napisane w karcie drogowej że toaleta znajduje się na stacji metra Centrum, a to że jest tam 9 minut postoju, a toaleta jest czynna od 6 do 22? Widocznie nikogo to nie obchodzi. Więc właściwie na takim N35+N85 nie ma jakiejkolwiek toalety (nawet toi-toia) na żadnym krańcu. To jest dopiero patologia.

reserved
Posty: 14654
Rejestracja: 27 gru 2005, 17:51
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: reserved » 03 cze 2023, 11:00

Autobus Czerwon pisze:
03 cze 2023, 10:38
reserved pisze:
03 cze 2023, 10:36
Panowie, rozmawiacie akurat o liniach gdzie z toaletami problemu nie ma. Obecność stacji metra obok zapewnia dość dobre warunki zarówno jeśli chodzi o gastronomię jak i warunki socjalne (WC).
No...niekoniecznie. Np. na N35 jest napisane w karcie drogowej że toaleta znajduje się na stacji metra Centrum, a to że jest tam 9 minut postoju, a toaleta jest czynna od 6 do 22? Widocznie nikogo to nie obchodzi. Więc właściwie na takim N35+N85 nie ma jakiejkolwiek toalety (nawet toi-toia) na żadnym krańcu. To jest dopiero patologia.
Ja miałem na myśli linie dzienne. Linie nocne to w ogóle osobny temat. Ale nocą to i łatwiej żeby przy pustach ulicach kierowca podjechał sobie do jakiegoś najbliższego kibla. Tylko żeby mu zapewnić czas na to...

Autobus Czerwon
Posty: 4153
Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
Lokalizacja: Stary Mokotów
Kontakt:

Post autor: Autobus Czerwon » 03 cze 2023, 11:31

Czas jak czas, ale jeśli chcesz to zrobić "legalnie" to jest to przede wszyskim trochę fatygi. I to wszystko żeby załatwić potrzebę fizjologiczną xd Chore jest to dla mnie.

ODPOWIEDZ