Autobusy dla Warszawy-plany, przetargi, zamówienia, dyskusje

Moderatorzy: JacekM, Dantte

piorunus
Posty: 274
Rejestracja: 24 mar 2015, 10:53

Post autor: piorunus » 02 lis 2023, 17:15

Szymon pisze:
02 lis 2023, 13:50
Patrząc po rynku to przy obecnych trendach pozostają tylko elektryki albo klasyczny diesel. Aktualnie raczej nikt nie ma w ofercie 100% niskopodłogowego midika (9-11m) zasilanego gazem.
Z gazowych MIDI'ków jeszcze przez chwilę ma go Scania. A tak to w sumie zostanie tylko BMC... Szał ciał normalnie.

michael112
Posty: 3018
Rejestracja: 20 gru 2005, 16:02
Lokalizacja: Korzysta z zespołów 3005, 3006, 3007

Post autor: michael112 » 02 lis 2023, 17:17

KR88 pisze:
02 lis 2023, 13:33
A ile tam brakuje złotówek żeby się z Mobilisem dogadać? Ktoś się chyba za pewnie czuje na Grochowskiej, i sądzi, że może dyktować warunki...
pawcio pisze:
02 lis 2023, 13:49
Raczej ma kaganiec założony. Przyszłoroczny budżet w części wydatków bieżących (budżet inwestycyjny to trochę inny temat nie do końca będący wspólnym workiem) szykuje się jakiś dramatyczny. Chyba że nowy rząd szybko dosypie samorządom kasę, którą straciły na różnych obniżkach PIT-u za czasów PiS-u.
BTW. a nie da się na razie podpisać umowy tylko na rok? Wtedy zdaje się odpada problem z waloryzacją.
Szymon pisze:
02 lis 2023, 13:50
Patrząc po rynku to przy obecnych trendach pozostają tylko elektryki albo klasyczny diesel. Aktualnie raczej nikt nie ma w ofercie 100% niskopodłogowego midika (9-11m) zasilanego gazem.
To nie jest normalne, że z jednej strony brakuje funduszy na przedłużenie kontraktu z ośmioletnimi autobusami, a z drugiej każe się kupować nowe autobusy wyłącznie na alternatywne źródła zasilania zamiast diesli...

fraktal
Posty: 5654
Rejestracja: 17 gru 2005, 12:03

Post autor: fraktal » 02 lis 2023, 19:23

pawcio pisze:
02 lis 2023, 13:49
Raczej ma kaganiec założony. Przyszłoroczny budżet w części wydatków bieżących (budżet inwestycyjny to trochę inny temat nie do końca będący wspólnym workiem) szykuje się jakiś dramatyczny. Chyba że nowy rząd szybko dosypie samorządom kasę, którą straciły na różnych obniżkach PIT-u za czasów PiS-u.
Rozumiem, że myślą, że MZA będzie jeździło za darmo? :P Z tego co piszesz jedynym ratunkiem są cięcia.

alojz
Posty: 2706
Rejestracja: 25 wrz 2010, 22:34

Post autor: alojz » 02 lis 2023, 19:35

Fundusze są, tylko Mobilis krzyknął sobie dużo więcej niż ma obecnie.
Od kwietnia stawka na midiki to 9,08 zł/km netto i tyle założył ZTM w przetargu. Mobilis zażyczył sobie (bazowo) 12,38 czyli aż 36% więcej.
Na przeguby odpowiednio 11,12 oraz 13,94 zł/km, czyli 25% więcej.

W przetargu podawało się stawkę bazową "na dziś". Stawka na 2024 byłaby już zwaloryzowana.

Awatar użytkownika
ZielonyJamnik
Posty: 970
Rejestracja: 31 lip 2022, 8:25

Post autor: ZielonyJamnik » 02 lis 2023, 19:47

alojz pisze:
02 lis 2023, 19:35
Fundusze są, tylko Mobilis krzyknął sobie dużo więcej niż ma obecnie.
Od kwietnia stawka na midiki to 9,08 zł/km netto i tyle założył ZTM w przetargu. Mobilis zażyczył sobie (bazowo) 12,38 czyli aż 36% więcej.
Na przeguby odpowiednio 11,12 oraz 13,94 zł/km, czyli 25% więcej.

W przetargu podawało się stawkę bazową "na dziś". Stawka na 2024 byłaby już zwaloryzowana.
Aż ciśnie się na usta wywiad Prezesa Załuski, który mówił że te złe miejskie spółki monopolizują rynek i m.in. przez to jest DROGO.

https://serwisy.gazetaprawna.pl/transpo ... zysci.html

Z perspektywy czasu to Pan Załuska okazał się hipokrytą
Mkną po koleinach zielone jamniki... =D>

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25760
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 02 lis 2023, 19:56

alojz pisze:
02 lis 2023, 19:35
Fundusze są, tylko Mobilis krzyknął sobie dużo więcej niż ma obecnie.
Od kwietnia stawka na midiki to 9,08 zł/km netto i tyle założył ZTM w przetargu. Mobilis zażyczył sobie (bazowo) 12,38 czyli aż 36% więcej.
Na przeguby odpowiednio 11,12 oraz 13,94 zł/km, czyli 25% więcej.

W przetargu podawało się stawkę bazową "na dziś". Stawka na 2024 byłaby już zwaloryzowana.
Waloryzacja ceny od razu w pierwszym roku umowy to jakaś nowość. Chyba w przetargu na Mercedesy wychodziło że pierwsza waloryzacja będzie po prawie dwóch latach od złożenia oferty i nawet w odwołaniu się to utrzymało.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

alojz
Posty: 2706
Rejestracja: 25 wrz 2010, 22:34

Post autor: alojz » 02 lis 2023, 20:29

Efekt zeszłorocznych zmian cen.

Awatar użytkownika
primoż
Posty: 4093
Rejestracja: 24 gru 2010, 0:57
Lokalizacja: tenmiasto w tenkraju

Post autor: primoż » 02 lis 2023, 23:49

ZielonyJamnik pisze:
02 lis 2023, 19:47
Z perspektywy czasu to Pan Załuska okazał się hipokrytą
To kwintesencja biznesu i/lub polityki. Punkt widzenia zależy od punktu siedzenia :twisted: :P

Awatar użytkownika
zxcvbnm
Posty: 2330
Rejestracja: 27 paź 2013, 12:12
Lokalizacja: Garażowany w Wawrze

Post autor: zxcvbnm » 03 lis 2023, 8:39

Ja też już obawiam się co będzie z przedłuzeniem kontraktów Arrivy i PKS GM. Myślę, że będzie podobny problem...
Reprezentacja: 213, 115, 142, 154, 521, 523, 509, S1, KM7, M1, M2

Awatar użytkownika
ZielonyJamnik
Posty: 970
Rejestracja: 31 lip 2022, 8:25

Post autor: ZielonyJamnik » 03 lis 2023, 9:08

zxcvbnm pisze:
03 lis 2023, 8:39
Ja też już obawiam się co będzie z przedłuzeniem kontraktów Arrivy i PKS GM. Myślę, że będzie podobny problem...
Niech lepiej szybko Redutową odświezają :] :rotfl2:
Mkną po koleinach zielone jamniki... =D>

Awatar użytkownika
zxcvbnm
Posty: 2330
Rejestracja: 27 paź 2013, 12:12
Lokalizacja: Garażowany w Wawrze

Post autor: zxcvbnm » 03 lis 2023, 9:20

Mam wrażenie, że na cały transport brakuje bardzo dużo środków. A nie przeszkadza to realizować kontrowersyjnych decyzji... Łezka w oku się kręci trochę za HGW.
Reprezentacja: 213, 115, 142, 154, 521, 523, 509, S1, KM7, M1, M2

michael112
Posty: 3018
Rejestracja: 20 gru 2005, 16:02
Lokalizacja: Korzysta z zespołów 3005, 3006, 3007

Post autor: michael112 » 03 lis 2023, 10:13

No przecież nie można tak realizować polityki transportowej. 1 stycznia cięcia związane z poświęceniem midików Mobilisu, potem kolejne cięcią po pożegnaniu Arrivy i PKS? I jak długo tak można ciąć?

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8818
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 03 lis 2023, 10:24

Jurand pisze:
02 lis 2023, 14:20
KR88 pisze:
02 lis 2023, 13:33
A ile tam brakuje złotówek żeby się z Mobilisem dogadać? Ktoś się chyba za pewnie czuje na Grochowskiej, i sądzi, że może dyktować warunki...
Grochowska powiadasz, a wcześniej Żelazna, to są dopiero skarbonki (-(
Fun fact - Grochowska jest/była TAŃSZA od Żelaznej, mimo duuużo lepszych warunków.

BTW - to są ZUPEŁNIE inne kieszenie. Przywoływanie kosztów wynajmu (nota bene zobaczcie gdzie miasto wynajmuje, to się zdziwicie) i porównywanie ich do kosztów pracy przewozowej to populizm w czystej postaci.

Leitner98
Posty: 119
Rejestracja: 04 wrz 2022, 22:29

Post autor: Leitner98 » 03 lis 2023, 10:31

MZA ogłasza przetarg na zakup 30 elektryków 12 metrowych. 12 z nich ma być ładowana poprzez pantograf (szacowana wartość nieco ponad 2,8 mln zł/sztukę), a 18 wyłącznie poprzez plug-in (nieco ponad 2,6 mln zł za sztukę).

https://ted.europa.eu/udl?uri=TED:NOTIC ... HTML&src=0
Tu SWZ: https://mza.eb2b.com.pl/open-preview-au ... y-maxi-12m

Awatar użytkownika
zxcvbnm
Posty: 2330
Rejestracja: 27 paź 2013, 12:12
Lokalizacja: Garażowany w Wawrze

Post autor: zxcvbnm » 03 lis 2023, 10:52

Pewnie R1?
Reprezentacja: 213, 115, 142, 154, 521, 523, 509, S1, KM7, M1, M2

ODPOWIEDZ