Pomijając pewien szczegół, że w starszych Mercedesach (22xx) często są 4 piknięcia aż drzwi się łaskawie zaczną zamykać. Wozy już po gwarancji, a jakoś serwis nie wpadł na to jak zamykanie drzwi przyspieszyć.
Autobusy dla Warszawy-plany, przetargi, zamówienia, dyskusje
Nawet nie wiesz dlaczego są cztery sygnały i to nie zawsze. Spowodowane jest to, że w starych kebabach cieply przycisk jest tylko z fotokomórką. Więc gdy zamykasz drzwi pojedynczo na ciepłym to czasami potrafią dać cztery sygnały.
-
- Posty: 4301
- Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
- Lokalizacja: Stary Mokotów
- Kontakt:
No niestety w przypadku Mercedesów niezbyt to pomaga, te najbardziej upierdliwe błędy potrafią wyskakiwać co przystanek na cały ekran. Przez tą fantastyczną właściwość nie widać że ktoś wcisnął stop, więc bardzo łatwo przejechać przystanek nż.
Właśnie, słowo-klucz: dopłacić. A jako, że należy je rozumieć szeroko to do bezawaryjności Merców też trzeba dopłacić (najlepiej w formie kontraktu serwisowego). Owszem, przyjemnie się nimi jeździ, ale w totalu nie traktowałbym tego jako marki kategorii da best. A powiem więcej- moim zdaniem Doktryna Daimlera w rachunku TCO / LCC wręcz pada w porównaniu z innymi markami.
To jak kto utrzymuje wozy to jego sprawa. To co napisałem wyżej miało zupełnie inny przekaz. Chodzi o to, że przy tym samym podejściu do eksploatowania Mercedes wytrzyma więcej.
Nie do końca rozumiem co masz na myśli. Teraz większość producentów montuje elektroniki, które kupisz tylko u producenta i musisz programować, a to nie jest mały koszt. Chodzi bardziej o to, że w zestawieniu z innymi markami ta sytuacja zdarza się znacznie rzadziej, a to jest kluczowe dla właściciela pojazdu by co chwilę nie zjeżdżał na holu. MAN przy Mercedesie wypada bardzo słabo, nie dość, że wysiadają one po niecałych 4 latach to procedura programowania potrafi trwać kilka godzin, a prawie wszystko trzeba w nich programować. Ponadto gdy zbierze się kilka wozów naraz to MAN potrafi mieć problemy z przesłaniem plików. Kolejny argument dla Mercedesa to, że więcej pozdzespołów jest kompatyblinych z innymi markami (np. układ hamulcowy) więc zawsze można kupić coś taniej. MAN też ma niektóre części na pozór takie same, ale różnią się np. wtyczkami przyłączeniowymi albo elektroniką wewnątrz danej części i już musisz kupować dedykowaną do MANa. Wspomniałeś też o cenie, MAN ma najdroższe części, nawet te które pasują od innych marek i to potrafią być różnice rzędu kilka tys zł. Oczywiście rozróżnijmy kluczową kwestię, że mówiąc "bezawaryjny" to nie znaczy że pojazd nie ma usterek. Wszystko się psuje, ale jest różnica między drobnymi usterkami, a takimi które uziemiają autobus na kilka tygodni. Ja nie wychwalam Mercedesa pod niebiosa tylko mówię, że znacznie mniej się psują.piorunus pisze: ↑06 mar 2024, 18:29Właśnie, słowo-klucz: dopłacić. A jako, że należy je rozumieć szeroko to do bezawaryjności Merców też trzeba dopłacić (najlepiej w formie kontraktu serwisowego). Owszem, przyjemnie się nimi jeździ, ale w totalu nie traktowałbym tego jako marki kategorii da best. A powiem więcej- moim zdaniem Doktryna Daimlera w rachunku TCO / LCC wręcz pada w porównaniu z innymi markami.
Tak zamówiło wtedy MZA to tak zostały wykonane.
Mega słabo to rozwiązali. Mogli ikonkę przerzucić na boczny pasek na ekranie, którego komunikat nie zasłania. Na pocieszenie Ci powiem, że i tak poprawili ten komputer pokładowy, bo w 22xx większości błędów nie możesz zrzucić i wtedy nic nie możesz sprawdzić.Autobus Czerwon pisze: ↑06 mar 2024, 15:24
No niestety w przypadku Mercedesów niezbyt to pomaga, te najbardziej upierdliwe błędy potrafią wyskakiwać co przystanek na cały ekran. Przez tą fantastyczną właściwość nie widać że ktoś wcisnął stop, więc bardzo łatwo przejechać przystanek nż.
- ZielonyJamnik
- Posty: 971
- Rejestracja: 31 lip 2022, 8:25
Umowa podpisana, na szczęście będą nowsze Yutongi U12. https://www.transport-publiczny.pl/wiad ... 82359.html
Mkną po koleinach zielone jamniki...
Oj nie mówmy hop. Bo ja słyszałem, że to nie takie pewne.
Prezes Busnex potwierdził.
Jak zawsze, mnie ciekawi jaka zajezdnia
Jak zawsze, mnie ciekawi jaka zajezdnia
Reprezentacja: 213, 115, 142, 154, 521, 523, 509, S1, KM7, M1, M2
Ta, która będzie wybudowana za parę lat, a obecnie stoi zdezelowany plac? Chyba, że o Włościańską chodziło, bo tam ponoć kilka autobusów może bazować. Ja proponuję po prostu R3 bądź R4 zamiast zabawy.
Reprezentacja: 213, 115, 142, 154, 521, 523, 509, S1, KM7, M1, M2
No jednak szkoda że nie E12, bo ten U12 będzie straszył swym wyglądem.ZielonyJamnik pisze: ↑07 mar 2024, 13:58Umowa podpisana, na szczęście będą nowsze Yutongi U12. https://www.transport-publiczny.pl/wiad ... 82359.html
Tego udało się uniknąć w przypadku ostatnich kebabów, gdy weszła już do produkcji ta nowa brzydka generacja, a MZA zamówiło ostatecznie jeszcze tę dotychczasową.
A co od zajezdni dla Chińczyków, to słyszałem że mają stacjonować na... Włościańskiej. Chyba jest coś na rzeczy, skoro wyburzono pierwszą halę i przygotowywany jest plac, być może właśnie pod elektryki.
Po co spieszyć, przecież do końca życia mamy na to czas.
Ja słyszałem tylko o wersji o 12 wozach tymi pod pantograf. O 18 wozach z większym akumulatorem się wahają cały czas, więc czekam na jakieś bardziej wiarygodne info.wincenty pisze: ↑07 mar 2024, 16:13No jednak szkoda że nie E12, bo ten U12 będzie straszył swym wyglądem.ZielonyJamnik pisze: ↑07 mar 2024, 13:58Umowa podpisana, na szczęście będą nowsze Yutongi U12. https://www.transport-publiczny.pl/wiad ... 82359.html
Tego udało się uniknąć w przypadku ostatnich kebabów, gdy weszła już do produkcji ta nowa brzydka generacja, a MZA zamówiło ostatecznie jeszcze tę dotychczasową.
A co od zajezdni dla Chińczyków, to słyszałem że mają stacjonować na... Włościańskiej. Chyba jest coś na rzeczy, skoro wyburzono pierwszą halę i przygotowywany jest plac, być może właśnie pod elektryki.
Reprezentacja: 213, 115, 142, 154, 521, 523, 509, S1, KM7, M1, M2
https://www.transport-publiczny.pl/wiad ... 82365.html
Podpisana umowa także na 12 Solarisów.
Podpisana umowa także na 12 Solarisów.
Urodzony by sprzedawać?Ten prezes to były mąż Michalczewskiej, więc bądz ostrożny
Reprezentacja: 213, 115, 142, 154, 521, 523, 509, S1, KM7, M1, M2
Tiazxcvbnm pisze: ↑07 mar 2024, 16:25https://www.transport-publiczny.pl/wiad ... 82365.html
Podpisana umowa także na 12 Solarisów.
Urodzony by sprzedawać?Ten prezes to były mąż Michalczewskiej, więc bądz ostrożny
Sprzedawać i kupować
Za zakup Scanii też on był odpowiedzialny, a we wcześniejszych rozmowach upierał się że jeśli ten przetarg uda się wygrać to będą Solarisy lub MANy, nic innego nie wchodziło w grę, a tu nagle Scanie