A gdyby tak zlikwidować linie czerwone?
Moderatorzy: Poc Vocem, Wiliam
To fakt, że 718 i 805 potrafiły ze Wschodniego na Wileński jechać przez Markowską.
ŁK
523 dostalo KANAŁ GOCŁAWSKI w stronę centrum. Niby na żądanie ale przez covid się zawsze zatrzymuje.
-
- Posty: 2843
- Rejestracja: 20 gru 2005, 16:02
- Lokalizacja: Korzysta z zespołów 3005, 3006, 3007
A to nie przez remont wiaduktu na Ostrobramskiej, bo teraz można bezpiecznie tam się zatrzymać? Na tej samej zasadzie przystanek dostały: 141, 143 i 188.
Tak, z tego powodu 523 dostało ten przystanek.
- fik
- Naczelne Chamidło
- Posty: 27406
- Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
- Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser
Od kiedy 523 jeździ co 15' w weekendy? Może już czas otwarcie powiedzieć sobie, że należy uzwyklić wszystkie czerwone w weekendy, ale podbić je do rozsądnych częstotliwości kosztem przerobienia dublujących zwyklaków na 3xx?
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?
surely we are living in a dream?
Pewnie gdzieś od wiosny, podobnie jak większość linii, co przed epidemią w weekendy jeździły co 10.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem
-
- Posty: 4114
- Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
- Lokalizacja: Stary Mokotów
- Kontakt:
Obecnie (o dziwo) jedyną linią jeżdżącą w weekendy co 10 minut jest (jeszcze) 189.
- fik
- Naczelne Chamidło
- Posty: 27406
- Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
- Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser
No troszkę mnie zmroziło dziś, jak to ujrzałem, i nie miało to tylko związku z istotnym zjakucczeniem pogody.
Niemniej jednak to tylko pretekst, bo o ile czerwońce w DP mają jakiś sens, o tyle w DS robi się on istotnie mniejszy, a dzielenie podobnych funkcji między dwie słabe linie niekoniecznie jest mądre (117 i 507 przychodzą mi do głowy w pierwszej kolejności, zwłaszcza że to przyspieszenie 507 coraz bardziej iluzoryczne też).
Niemniej jednak to tylko pretekst, bo o ile czerwońce w DP mają jakiś sens, o tyle w DS robi się on istotnie mniejszy, a dzielenie podobnych funkcji między dwie słabe linie niekoniecznie jest mądre (117 i 507 przychodzą mi do głowy w pierwszej kolejności, zwłaszcza że to przyspieszenie 507 coraz bardziej iluzoryczne też).
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?
surely we are living in a dream?
-
- Posty: 4114
- Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
- Lokalizacja: Stary Mokotów
- Kontakt:
Ale 117 i 507 obsługują na Gocławiu i Saskiej Kępie dwa ciągi równoległe, więc średnio widzę możliwość komasacji obu linii.
- Bastian
- Sułtan Maroka
- Posty: 36653
- Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
- Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...
Ale mniejszy bezwzględnie, czy proporcjonalnie, czy jak? Bo można też powiedzieć odwrotnie, to w DS podróż czerwońcem jest w stanie dać bardziej realne oszczędności czasowe. W sensie "przejazd", rzecz jasna.
Honi soit qui mal y pense...
Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow
- fik
- Naczelne Chamidło
- Posty: 27406
- Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
- Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser
Tak, ale w DS przejazd jest istotnie mniejszym składnikiem czasu podróży w większości wypadków (jedzie się szybciej, czeka i przesiada się dłużej).
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?
surely we are living in a dream?
Obojętnie od tego czy 523 jest czerwone czy czarne to i tak pod pretekstem epidemii zostałaby pocięta z 10 do 15 minut. Pamiętacie z jakiego powodu? Żeby rozsądniej wykorzystywać zasoby kierowców w DP, kosztem DŚ. Ponadto sam ZTM obiecywał, że takie linie jak 105 czy 190 po zmianach metrowych będą kursowały co 10 minut. W przypadku 105 jeszcze w sierpniu ZTM podtrzymywał decyzję o zwiększeniu częstotliwości od września. Przed zmianami 105 w weekendy jeździło co 7,5 minuty i co drugi kurs do Browarnej. Aktualnie kursuje co 15 minut i wszystkie kursy skrócone do Ronda Daszyńskiego.
Chyba jedyną linią, gdzie w DS 5xx zyskuje znacznie względem zwykłej jest wiadukt nad Śmigłowca/Mszczonowską. Jezdnia boczna Jerozolimskich stoi na amen i można tam złapać ok. 10 minut opóźnienia. W tym czasie 517 za WKD zjeżdża na lewy pas i do Beresteckiej dojeżdża w 3 minuty.
Natomiast poza takimi wyjątkami, od dawna tu sugerowałem, by późnym wieczorem i w weekendy 5xx miały wszystkie mijane przystanki NŻ (poza sytuacjami, jak powyżej - gdy omija je wiaduktem). Tak np. robiły(robią?) Schnellbusy w Hamburgu.
- Glonojad
- Dark Lord of The Plonk
- Posty: 26838
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
- Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki
Przy czym manewr ten, ze względu na kąt i liczbę pasów ruchu do przecięcia skończy się kiedyś spektakularnym wypadkiem.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.
W tzw. międzyczasie liczba pasażerów spadła o 80%.
Niestety wciąż liczba pasażerów jest o 60% niższa niż na przełomie lutego i marca.
Tak, to jest kwadratura koła.