Komunikacja po otwarciu M2 na Targówek

Moderator: Wiliam

wincenty
Posty: 1360
Rejestracja: 04 lis 2014, 21:25
Lokalizacja: Miasteczko Kabaty

Post autor: wincenty » 25 mar 2022, 12:15

Konied Makevski pisze:
25 mar 2022, 12:09
Ja podrzucę inny pomysł związany ze skróceniem 118 - może warto byłoby się zastanowić nad powrotem tej linii na Mokotów, np. na Kazimierzowską? Obrazek
jestem za, wyraźnie tam czegoś brakuje :)
Po co spieszyć, przecież do końca życia mamy na to czas.

Autobus Czerwon
Posty: 4131
Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
Lokalizacja: Stary Mokotów
Kontakt:

Post autor: Autobus Czerwon » 25 mar 2022, 12:25

Konied Makevski pisze:
25 mar 2022, 12:09
Ja podrzucę inny pomysł związany ze skróceniem 118 - może warto byłoby się zastanowić nad powrotem tej linii na Mokotów, np. na Kazimierzowską? Obrazek
I od razu od północy na Cm.Północny przez Młociny żeby zastąpić 6 na cm.Włoskim :D

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8424
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 25 mar 2022, 12:41

ashir pisze:
24 mar 2022, 15:47
A 204 na Zaułku-Szkoła mi się nie podoba. Podobno musimy szukać oszczędności, a tu autobusy będą docierały co 10/20//20. A 262 też nie można przy okazji zmiany trasy zmienić na 362?
204 - nie jest to po prostu najbliższa wolna/przepustowa pętla po objechaniu (obsłużeniu) Lewandowa?
262 - a co jeśli zacznie kursować w DS?
Dantte pisze:
24 mar 2022, 15:48
Dziwne też że nikt nie ruszył 169/500, oraz 114/414.
W jaki sposób je ruszyć? Najbardziej ciekawi mnie 114/414.
Krzysiek_S pisze:
24 mar 2022, 15:58
A 269 tak istotna linia, że nie poinformowali o likwidacji ale zarówno nie ma jej na schematach. Chyba, że nadal będzie kursować obecną trasą ?.
"Przestałyby jeździć autobusy linii 160, 269, 412, E-9 bo ich relacje zastąpią autobusy innych linii oraz metro. "

Krzysiek_S
Posty: 5092
Rejestracja: 15 gru 2005, 21:08
Lokalizacja: Wawer-Zerzeń-Zastów

Post autor: Krzysiek_S » 25 mar 2022, 12:47

W pierwotnym komunikacie nie wspomniano o 269. W prezentacji ZTM już tak.

bartoni722
Posty: 12142
Rejestracja: 20 mar 2009, 19:40
Lokalizacja: Z najlepszej dzielnicy Warszawy-czyli Uuk

Post autor: bartoni722 » 25 mar 2022, 12:50

person pisze:
25 mar 2022, 12:41
Dantte pisze:
24 mar 2022, 15:48
Dziwne też że nikt nie ruszył 169/500, oraz 114/414.
W jaki sposób je ruszyć? Najbardziej ciekawi mnie 114/414.
114 to jest do reformy od zaraz. Odcięcie Bródna od pl. Wilsona (bo 524 itd.) może się wydawać naprawdę radykalne ale naprawdę nie wiem czy nie lepiej bródnowski odcinek 114+118=118 - trasa 114 - Wisłostrada - trasa 118 - MP. Na Bartniczej i Wyszogrodzkiej to jest tabor i częstotliwość idealna a jednak Wiłostrada obrywa trochę i mam wrażenie że tym 118 np. z Mostu Gdańskiego i przystanków przy Wiłostradzie na Powiśle się jeździ. A nawet bardziej niż z Bródna na pl. Wilsona. 114 z miesiąca na miesiąc naprawdę mocno zaczyna szurać dnem jeśli chodzi o frekwencję. Wielka szkoda że nie ma zjazdu z S8 na Gwiaździstą bo wtedy możnaby takie 118 przeciągnąć przez ten pl. Wilsona i wtedy problem by zniknął.
I już nie stały pasażer świetnej linii 527. :(

Paweł D.
Posty: 5311
Rejestracja: 21 sie 2006, 23:50
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Paweł D. » 25 mar 2022, 13:37

Na UKSW powinno się zrobić dowozówke adekwatną do potrzeb na Młocinach, a nie na Bródnie. I zastanowić się czy połączenie Bródna akurat z pl. Wilsona jast niezbędne.

fraktal
Posty: 5491
Rejestracja: 17 gru 2005, 12:03

Post autor: fraktal » 25 mar 2022, 14:07

Autobus Czerwon pisze:
25 mar 2022, 12:25
Konied Makevski pisze:
25 mar 2022, 12:09
Ja podrzucę inny pomysł związany ze skróceniem 118 - może warto byłoby się zastanowić nad powrotem tej linii na Mokotów, np. na Kazimierzowską? Obrazek
I od razu od północy na Cm.Północny przez Młociny żeby zastąpić 6 na cm.Włoskim :D
Wiesz ile tam jest bloków? Byłeś tam kiedyś w ogóle, czy tylko widziałeś okolice ze 181? OK,ZTM może zrobić jak uważa, ale skoro "słucha się" ludzi, to na zabranie 6 bez zastępstwa tam zgody nie będzie.

fraktal
Posty: 5491
Rejestracja: 17 gru 2005, 12:03

Post autor: fraktal » 25 mar 2022, 14:12

Zastanawia mnie też, czemu ZTM nie przedstawił projektu linii tramwajowych po zmianach, tylko umieścił o tym jedno zdanie we wstępie. Czyżby sądzili, że na likwidacji 25 nikt nie zauważy? :>

Paweł D.
Posty: 5311
Rejestracja: 21 sie 2006, 23:50
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Paweł D. » 25 mar 2022, 14:16

A mógłbyś rozwinąć tą myśl że 181? Bo owszem, pamiętam zatłoczonego przeguba na rozkładzie 10/15, ale dziś to solówka 20/20 z zajętą połową miejsc siedzących.

A co to za zmiana zdjęcie tarczek 25 i 41?

Autobus Czerwon
Posty: 4131
Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
Lokalizacja: Stary Mokotów
Kontakt:

Post autor: Autobus Czerwon » 25 mar 2022, 14:23

fraktal pisze:
25 mar 2022, 14:07
Autobus Czerwon pisze:
25 mar 2022, 12:25

I od razu od północy na Cm.Północny przez Młociny żeby zastąpić 6 na cm.Włoskim :D
Wiesz ile tam jest bloków? Byłeś tam kiedyś w ogóle, czy tylko widziałeś okolice ze 181? OK,ZTM może zrobić jak uważa, ale skoro "słucha się" ludzi, to na zabranie 6 bez zastępstwa tam zgody nie będzie.
Można jeszcze wygiąć przez Pirenejską, bo zostanie bez komunikacji dziennej :)

fraktal
Posty: 5491
Rejestracja: 17 gru 2005, 12:03

Post autor: fraktal » 25 mar 2022, 14:26

No 181 tam dużych wymian nie ma, ale nie jeździ do Huty. W czasach, gdy ja tam mieszkałem, Huta była ważnym miejscem przesiadkowym, z tym że to było dawno. Teraz też w sumie jest, do tego jest galeria handlowa, z tym że nie wiem, czy mieszkańcy tamtych rejonów nie wolą jechać w stronę Marymonta. Natomiast połączenie z Metrem Młociny nadal jakąś rolę odgrywa.

fraktal
Posty: 5491
Rejestracja: 17 gru 2005, 12:03

Post autor: fraktal » 25 mar 2022, 14:28

Autobus Czerwon pisze:
25 mar 2022, 14:23
fraktal pisze:
25 mar 2022, 14:07

Wiesz ile tam jest bloków? Byłeś tam kiedyś w ogóle, czy tylko widziałeś okolice ze 181? OK,ZTM może zrobić jak uważa, ale skoro "słucha się" ludzi, to na zabranie 6 bez zastępstwa tam zgody nie będzie.
Można jeszcze wygiąć przez Pirenejską, bo zostanie bez komunikacji dziennej :)
Pirenejska zawsze była nż dla autobusów, cm włoski nigdy nie był. Poza tym odległość między przystankami jest większa - Pirenejska jest jednak bliżej sąsiedniego ZP.

Awatar użytkownika
Dantte
Posty: 3480
Rejestracja: 09 sie 2006, 15:00
Lokalizacja: 8052

Post autor: Dantte » 25 mar 2022, 16:19

bartoni722 pisze:
25 mar 2022, 12:50
person pisze:
25 mar 2022, 12:41

W jaki sposób je ruszyć? Najbardziej ciekawi mnie 114/414.
114 to jest do reformy od zaraz. Odcięcie Bródna od pl. Wilsona (bo 524 itd.) może się wydawać naprawdę radykalne ale naprawdę nie wiem czy nie lepiej bródnowski odcinek 114+118=118 - trasa 114 - Wisłostrada - trasa 118 - MP. Na Bartniczej i Wyszogrodzkiej to jest tabor i częstotliwość idealna a jednak Wiłostrada obrywa trochę i mam wrażenie że tym 118 np. z Mostu Gdańskiego i przystanków przy Wiłostradzie na Powiśle się jeździ. A nawet bardziej niż z Bródna na pl. Wilsona. 114 z miesiąca na miesiąc naprawdę mocno zaczyna szurać dnem jeśli chodzi o frekwencję. Wielka szkoda że nie ma zjazdu z S8 na Gwiaździstą bo wtedy możnaby takie 118 przeciągnąć przez ten pl. Wilsona i wtedy problem by zniknął.
^ To.
Choć nie uważam, że odcięcie Bródna od pl. Wilsona jest jakkolwiek radykalne. Bródno powinno mieć połączenie z Bielanami jako silny obwód i silna linia na Moście, realizowany właśnie przez 112 (co 10/12//12 jako naprawdę minimum). Nowe Bemowo to fajna pętla dla tego typu obwodówki, może i mogłaby jechać kawałek dalej (zamiast 122/220), tyle że szkoda żeby relacje lokalne na Bemowie byłyby uzależnione od korków na S8 (gdzie buspas?).
A 414 powinno być całotygodniowe i skoordynowane ze 186, jako zastępstwo za 114 (na ciągu Wyszogrodzkiej). 186 przecież na frekwencję nigdy nie narzeka, a i jest to bardzo słuszna w założeniu linia (obwód). 114 niech sobie tam załatwia te relacje lokalne na Bielanach, skoro Broniewskiego ma mieć połączenie z placem Wilsona.

A 118: szkoda że kończy na Mariensztacie, bo tak naprawdę na Wisłostradzie zostaje samo 185 (a mogłaby być ważnym ciągiem komunikacyjnym). Duża część pasażerów 118 to też przesiadkowicze na FSO, oni alternatywy w postaci metra nie dostają, a 509 na Wileński nie wyrabia. Podjazd na górę na Sanguszki (@Bastian o to Ci chodziło?) brzmi ciekawie jako nowa, nigdy wcześniej nieistniejąca relacja.

Trochę też smutno jak się patrzy na ZP Wysockiego, taka to marna strefa dojścia do tego metra. Jazda do miasta przez ZP Kondratowicza i jazda M2 na wschód to też jest "cofanie się", ale chyba wielu z nas wie, że końcówka metra na Bródnie jest po prostu mało przemyślana.

A co do tramwajów - to też szkoda obszarów bez dojścia do metra, przy ZP Budowlana się teraz dużo pobudowało, ZP Julianowska do metra się cofać nie będzie. Choć liczę na to, że rzeczywiście metro zabierze dużo pasażerów z okolic ZP Kondratowicza - mimo wszystko, oferta będzie gorsza i na tramwaj będzie się czekać dłużej.
wszystkie linie metra na bialoleke!
2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 17

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36658
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 25 mar 2022, 17:33

Dantte pisze:
25 mar 2022, 16:19
A 118: szkoda że kończy na Mariensztacie, bo tak naprawdę na Wisłostradzie zostaje samo 185 (a mogłaby być ważnym ciągiem komunikacyjnym). Duża część pasażerów 118 to też przesiadkowicze na FSO, oni alternatywy w postaci metra nie dostają, a 509 na Wileński nie wyrabia. Podjazd na górę na Sanguszki (@Bastian o to Ci chodziło?) brzmi ciekawie jako nowa, nigdy wcześniej nieistniejąca relacja.
Nie, od razu do tunelu i do Arsenału (kilkadziesiąt lat temu jeździło tak 150). Generalnie stamtąd na Powiśle łatwo się nie dostaniesz, chyba że z buta na Mariensztat.
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

Awatar użytkownika
Dantte
Posty: 3480
Rejestracja: 09 sie 2006, 15:00
Lokalizacja: 8052

Post autor: Dantte » 25 mar 2022, 17:37

Bastian pisze:
25 mar 2022, 17:33
Dantte pisze:
25 mar 2022, 16:19
A 118: szkoda że kończy na Mariensztacie, bo tak naprawdę na Wisłostradzie zostaje samo 185 (a mogłaby być ważnym ciągiem komunikacyjnym). Duża część pasażerów 118 to też przesiadkowicze na FSO, oni alternatywy w postaci metra nie dostają, a 509 na Wileński nie wyrabia. Podjazd na górę na Sanguszki (@Bastian o to Ci chodziło?) brzmi ciekawie jako nowa, nigdy wcześniej nieistniejąca relacja.
Nie, od razu do tunelu i do Arsenału (kilkadziesiąt lat temu jeździło tak 150). Generalnie stamtąd na Powiśle łatwo się nie dostaniesz, chyba że z buta na Mariensztat.
Ah widzę. Wiem, łaziłem z Podwala do BUWu. Miły spacerek, ale niekrótki.
wszystkie linie metra na bialoleke!
2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 17

ODPOWIEDZ