Organizacja pracy motorniczych - podciągacze i nie tylko

Moderatorzy: Poc Vocem, Tyrystor, TranslatorPS

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25408
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 30 paź 2023, 11:54

Łukasz pisze:
30 paź 2023, 11:50
beni pisze:
30 paź 2023, 10:56


A myślisz że na pętlach to po 20 dyżurnych siedzi.
Gdyby nie było takiego oporu przed SWL, to na pewno by się dało tym lepiej zarządzać. Ogólnie pętle pękają w szwach od tramwajów, trzeba podciagaczy i innych manewrów, tymczasem pewnie spokojnie można by o 10-20% zmniejszyć liczbę wozów na mieście bez istotnej zmiany liczby motorniczych. Bo wozów mamy nawet obecnie całkiem dużo, tylko pętli mało.

Btw niektóre linie można by zrobić jako okrężne albo z jedną pętlą.

Ale ok, ja też lubię mieć swoje biurko.
Wbrew pozorom SWL-e nie są darmowe. To kosztuje etaty. Praktycznie zawsze taniej jest zorganizować przerwy w rozkładach jazdy (nawet z podciągaczami) niż zrobić system 100% SWL.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Łukasz
Posty: 10674
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 30 paź 2023, 12:01

Ale ja nie mówię, że są darmowe. Ludzi masz praktycznie tyle samo, tylko masz więcej miejsca na pętlach i łatwiej możesz odbyć piętnastkę. Zyskujesz mniejsze zużycie taboru (bo stojąc na pętli też się zużywa, choć mniej - ale jest włączony cały czas). Ogólnie wygląda to na win-win, bo można sobie zrobić piętnastkę i nie marudzić.
ŁK

BrdzJkb
Posty: 206
Rejestracja: 26 kwie 2022, 18:34

Post autor: BrdzJkb » 30 paź 2023, 12:05

Bywalec pisze:
30 paź 2023, 11:25
Pracodawca zwalnia mnie z tego obowiązku zatrudniając osoby do tego dedykowane. Nie jest to wbrew ustawie.
A widzisz, czyli to jednak od pracodawcy zależy i od tego jakie nakłada na Ciebie obowiązki, a nie od ustawy.

W warszawskich autobusach nie masz w trakcie przerwy żadnych obowiazków w zwiazku z nadzorem oraz pomocą osobom wsiadającym i wysiadającym (należy aktywować system otwierania drzwi przez pasażerów i uruchomić tryb automatycznego zamykania drzwi, a potem może sobie nawet isc do Maca w Galerii Młociny jak masz pół godziny postoju), raczej nic nie stoi na przeszkodzie aby tak samo było w tramwajach.

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25408
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 30 paź 2023, 12:12

Łukasz pisze:
30 paź 2023, 12:01
Ale ja nie mówię, że są darmowe. Ludzi masz praktycznie tyle samo, tylko masz więcej miejsca na pętlach i łatwiej możesz odbyć piętnastkę. Zyskujesz mniejsze zużycie taboru (bo stojąc na pętli też się zużywa, choć mniej - ale jest włączony cały czas). Ogólnie wygląda to na win-win, bo można sobie zrobić piętnastkę i nie marudzić.
No właśnie nie win-win, bo po stronie obsady jest lose. Od nastu lat to rzeźbię i optymalizuję i nijak na zero nie jestem w stanie wyjść. Żoliborska 3 w wakacje z SWL-ami na Gocławku (bo w rozkładzie nie było żadnych przerw) kosztowała 6 dodatkowych służb powyżej wskaźnika 2,0 na 9 brygad.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Stary Pingwin
Posty: 5834
Rejestracja: 11 lis 2009, 11:48

Post autor: Stary Pingwin » 30 paź 2023, 12:16

Zaraz , zaraz. Mniej wozów na mieście, więcej motorniczych na ekspedycjach? Mniejsza ilość taboru ma zarobić na więcej pracowników? Nie znam się na ekonomii, jestem prosty robol z siedmioma klasami, ale to mi się nie spina.
miłośnik 13N

Łukasz
Posty: 10674
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 30 paź 2023, 12:21

Na pewno nie znam wszystkich problemów. Może skala jest za mała. Jeśli będziesz chciał kiedyś napisać, o co chodzi, to może będę miał łatwiej to zrozumieć.

Mnie też to się nie spina. Ale może po prostu jest tyle ukrytych przerw teraz, że jak się to sformalizuje, to wychodzi dramat :)
ŁK

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25408
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 30 paź 2023, 12:37

W szczycie nie odzyskasz taboru na krótszych przerwach, bo w szczycie zasadniczo przerw ustawowych nie ma - postoje rozkładowe przy tym natężeniu ruchu są zbyt krótkie. A poza szczytem, kiedy nie ma grubych zaburzeń rozkładów jazdy, przerwy ustawowe w rozkładzie nikogo nie bolą - trzeba tylko uporządkować przepisy wokół nich. A jak się rozkład sypie, to i SWL-e się sypią i tylko powiększa to burdel, bo oprócz ogarniania wagonów trzeba jeszcze sprzątać podmiany motorniczych.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Paweł D.
Posty: 5311
Rejestracja: 21 sie 2006, 23:50
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Paweł D. » 30 paź 2023, 12:49

Stary Pingwin pisze:
29 paź 2023, 13:33
Jak nowa trasa na Żerań Wschodni?
Chyba nieciekawie, bo do Centrum 4 przywleka po +3, +5. Ta którą jadę jeszcze zaliczyła wszystkie światła na małej Marszałkowskiej, co rzadko się zdarza. Teraz dwa postoje przy Dolnej... Tylko +8.

Łukasz
Posty: 10674
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 30 paź 2023, 12:56

+8 to zaraz będzie w czasie (następnej brygady :p)z
ŁK

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25408
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 30 paź 2023, 13:16

Ja miałem wrażenie w weekend, że mała Marszałkowska weszła tryb wiecznego zielonego dla pieszych bez zgłoszeń obcych.
Inowłodzka już zgłoszona do wydłużenia. 1:40 czas przejazdu tak na lekko.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8424
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 30 paź 2023, 13:49

pawcio pisze:
30 paź 2023, 11:52
na defiliny i hipolity trzeba mieć inne przeszkolenie z oddzielnymi certyfikatami wewnętrznymi,
Certyfikaty wewnętrzne.
Czyli wszystko to kwestia mentalności ludzi wewnątrz. Czyli nie jest nie do przeskoczenia. Prawda?
Ale nie, w TW wcale nie ma betonu. Wcale.

beni
Posty: 2741
Rejestracja: 16 kwie 2006, 14:53

Post autor: beni » 30 paź 2023, 15:05

pawcio pisze:
30 paź 2023, 11:50
beni pisze:
30 paź 2023, 10:24
Od swojego związku mam to. I nie widzę tu że przerwę mam brać tuż przed zjazdem czy gdzieś tam bo komuś się podoba i ma taki kaprys. Potrzebuje ustawowej przerwy i nara. Parkuje wóz i idę jeść.
Ustawa od marca zeszłego roku mówi tylko, że przerwa ma się odbyć po pierwszym i przed ostatnim okresem prowadzenia pojazdu. Czyli legalne jest, że z powodu burdelu na mieście jeździsz 9h w kołowrotku, potem masz 45 minut przerwy na Młocinach i zjeżdżasz na R4. Głupie, ale szukanie logiki w przepisach to zdecydowanie kiepski pomysł. A samowolne zrobienie sobie przerwy wbrew poleceniu nadzoru jest niewypełnieniem polecenia służbowego podlegającego odpowiednim sankcjom. Możesz co najwyżej powołać się na niewystarczająco dobry stan psychofizyczny (art. 210 ust. 4 KP), ale wówczas jest to czas niepłatny. Tyle w przepisach.
Z ciekawości a który to przepis mówi że mam mieć udzieloną przerwę po 1 kursie lub na koniec pracy przed ostatnim zjazdowym kursem.
Nie mogę znaleźć tego przepisu?
Czas ewakuacji, lub nowy etap zwał jak zwał czy lepiej czas pokaże...
2004.09 - 2009.03 - MZA
2010.01 - 2012.05 - bus driver
2013.04 - 2023.12 - TW
2024.05 - xxxx - Carris Lizbona

Até a próxima.

beni
Posty: 2741
Rejestracja: 16 kwie 2006, 14:53

Post autor: beni » 30 paź 2023, 15:10

person pisze:
30 paź 2023, 13:49
pawcio pisze:
30 paź 2023, 11:52
na defiliny i hipolity trzeba mieć inne przeszkolenie z oddzielnymi certyfikatami wewnętrznymi,
Certyfikaty wewnętrzne.
Czyli wszystko to kwestia mentalności ludzi wewnątrz. Czyli nie jest nie do przeskoczenia. Prawda?
Ale nie, w TW wcale nie ma betonu. Wcale.
Od 3 lat sporo osób uciekło z TW fachowcy z krwi i kości ale jak się zatrudnia ludzi którzy nie wiedzą nawet że szynowy hamulec znajduje się przy wózku a nie w środku wagonu to o czym dyskutować.
Zero podejścia myśleniowego tylko stworzono procedury do procedur oparte o kolejną procedurę.
Czas ewakuacji, lub nowy etap zwał jak zwał czy lepiej czas pokaże...
2004.09 - 2009.03 - MZA
2010.01 - 2012.05 - bus driver
2013.04 - 2023.12 - TW
2024.05 - xxxx - Carris Lizbona

Até a próxima.

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36658
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 30 paź 2023, 15:18

person pisze:
30 paź 2023, 13:49
pawcio pisze:
30 paź 2023, 11:52
na defiliny i hipolity trzeba mieć inne przeszkolenie z oddzielnymi certyfikatami wewnętrznymi,
Certyfikaty wewnętrzne.
Czyli wszystko to kwestia mentalności ludzi wewnątrz. Czyli nie jest nie do przeskoczenia. Prawda?
Ale nie, w TW wcale nie ma betonu. Wcale.
A pokaż mi miejsce, gdzie go nie ma. Wcale.
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25408
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 30 paź 2023, 15:34

beni pisze:
30 paź 2023, 15:05
pawcio pisze:
30 paź 2023, 11:50

Ustawa od marca zeszłego roku mówi tylko, że przerwa ma się odbyć po pierwszym i przed ostatnim okresem prowadzenia pojazdu. Czyli legalne jest, że z powodu burdelu na mieście jeździsz 9h w kołowrotku, potem masz 45 minut przerwy na Młocinach i zjeżdżasz na R4. Głupie, ale szukanie logiki w przepisach to zdecydowanie kiepski pomysł. A samowolne zrobienie sobie przerwy wbrew poleceniu nadzoru jest niewypełnieniem polecenia służbowego podlegającego odpowiednim sankcjom. Możesz co najwyżej powołać się na niewystarczająco dobry stan psychofizyczny (art. 210 ust. 4 KP), ale wówczas jest to czas niepłatny. Tyle w przepisach.
Z ciekawości a który to przepis mówi że mam mieć udzieloną przerwę po 1 kursie lub na koniec pracy przed ostatnim zjazdowym kursem.
Nie mogę znaleźć tego przepisu?
Art. 31b, ust. 1, zdanie drugie.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

ODPOWIEDZ