Flash8222 pisze: ↑03 lis 2023, 11:20
MZA wraz z miastem już dawno temu podjęli decyzję, że nie będą wchodzić w diesle
Ja bym umiał to ładnie wyjaśnić PR-owo: Szanowni Państwo, decyzję o zaprzestaniu zakupów pojazdów diesla podejmowano w czasach korzystnej koniunktury gospodarczej. W ostatnich latach jednak skokowo wzrosły koszty eksploatacji autobusów. NIedawno przeprowadzaliśmy przetarg na przedłużenie usług przewozowych 50 brygad 9m + 50 brygad 18m, okazało się że złożona oferta o __% przekraczała założony przez nas budżet.
Uznałem że ważniejsze od ekologii jest podtrzymanie stabilności usług przewozowych, dlatego do czasu poprawy sytuacji gospodarczej wracamy do kupowania autobusów na diesel.
Rozsądni pasażerowie chyba wolą żeby na przystanki podjeżdżały diesle niż na jednym kursie elektryk, a drugi kurs całkiem zlikwidowany bo zabrakło funduszy.
zxcvbnm pisze: ↑03 lis 2023, 11:32
Dokładnie. W cenie elektryków można kupić prawie 2x tyle samo diesli. Rozumiem, że są różne dofinansowania, ale pchamy się w kłopoty.
Więcej autobusów by też się przydało, ale na razie bym zaczął od zapewnienia budżetu na usługi ajencyjne, nawet jeśli Mobilis zażyczył sobie więcej, a autobusów dla MZA można kupić też te 30 tylko diesli. Jak starczy pieniędzy, to można dokupić załóżmy jeszcze z 10-15.
zxcvbnm pisze: ↑03 lis 2023, 11:32
Dokładnie. W cenie elektryków można kupić prawie 2x tyle samo diesli. Rozumiem, że są różne dofinansowania, ale pchamy się w kłopoty.
Aaa, czekaj, zapomniałem... Nowe elektryki to jeszcze koszt zakupu ładowarek na pętlach. No i kolejny wydatek.