Autobusy dla Warszawy-plany, przetargi, zamówienia, dyskusje
Warto wspomnieć, że w tym roku taką hybrydę MZA testowało, więc wcale by mnie nie zdziwiło, jakby brali pod uwagę taki wariant awaryjny.
-
- Posty: 3018
- Rejestracja: 20 gru 2005, 16:02
- Lokalizacja: Korzysta z zespołów 3005, 3006, 3007
Chyba już nie biorą, bo rozpisali przetarg na elektryki.
- Glonojad
- Dark Lord of The Plonk
- Posty: 26914
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
- Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki
To dziwne, Zurych miał pomysł żeby elektryki to były trolejbusy ładujące się na odcinkach z trakcją a rozładowujące - poza nią; coś nie pykło?
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.
No to jest jedna część floty, i tak obsługiwana jest jedna linia-zabawka (83), druga część to zwykłe elektryki MAN które zawsze zjeżdżają na zajezdnię. Także w środku szczytu, czasem przez całe miasto, bo zajezdnia z podstacją do ładowania elektryków jest jedna (z 2 w sumie).
wszystkie linie metra na bialoleke!
2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 17
2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 17
Wychodzi, że "mała" hybryda to ok. 200-300 tys. za sztukę więcej (zależy od zakresu pakietu after sales) w stosunku do zwykłego diesla lub gazowca.
Żeby było pełne info to trzeba także dodać, że w tej cenie jest także kilkuletni kontrakt serwisowy.Autobus Czerwon pisze: ↑03 lis 2023, 14:24Praga zamówiła 140 przegubowych autobusów mild hybrid za ok. 2 000 000 PLN/szt, także wychodzą dużo korzystniej niż elektryki.
Utrata 100 brygad zmieni niewiele. Bo jeśli chodzi o pieniądze to dobro pasażera schodzi na dalszy plan. Po prostu dłużej on poczeka na autobus, pojedzie w większym tłoku, a w najgorszym wypadku się nie zmieści do pojazdu. Może czasami napiszę skargę, ale i tak następnego dnia pójdzie na przystanek.
Ale jak mu się to zdarzy 3 razy, to zastanowi się nad urną wyborczą.
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!
Przecież pasażer to zawsze była postać drugo planowa, na pierwszy plan zawsze wychodziły WZKM, bo to jest najważniejsze , bo z tego są pieniądzePremo pisze: ↑04 lis 2023, 17:00Utrata 100 brygad zmieni niewiele. Bo jeśli chodzi o pieniądze to dobro pasażera schodzi na dalszy plan. Po prostu dłużej on poczeka na autobus, pojedzie w większym tłoku, a w najgorszym wypadku się nie zmieści do pojazdu. Może czasami napiszę skargę, ale i tak następnego dnia pójdzie na przystanek.
Już sam fakt że zamiast nowego przetargu na nowe pojazdy próbowano przedłużyć już istniejące o czymś świadczy. Pieniędzy nie ma. Najpierw pandemia potem wojna. Nie ma pieniędzy ani na nowe autobusy, ani na podwyżki dla kierowców.
https://www.transport-publiczny.pl/wiad ... 80681.html
Pewnie te pantografowe pod 106, bo z Woronicza do obsługi tej linii jednak za daleko...
A te z mocnymi bateriami to na takie linie jak 166, 178... Według mnie większość pójdzie na Stalową jednak.
A ograniczenie do firm, które wykażą, że w ciągu ostatnich trzech lat zrealizowały wartości elektrobusów o wartości odpowiednio 70 i 100 mln zł netto, mają pewnie ograniczyć start Autosana i Chińczyków... Reasumując, najbardziej prawdopodobna wygrana Solarisa i MANa...
Pewnie te pantografowe pod 106, bo z Woronicza do obsługi tej linii jednak za daleko...
A te z mocnymi bateriami to na takie linie jak 166, 178... Według mnie większość pójdzie na Stalową jednak.
A ograniczenie do firm, które wykażą, że w ciągu ostatnich trzech lat zrealizowały wartości elektrobusów o wartości odpowiednio 70 i 100 mln zł netto, mają pewnie ograniczyć start Autosana i Chińczyków... Reasumując, najbardziej prawdopodobna wygrana Solarisa i MANa...
Po co spieszyć, przecież do końca życia mamy na to czas.
Mercedes się nie łapie?
Chyba się łapie, biorąc pod uwagę sprzedaż eCitaro dla Gdyni, Wrocławia i Zielonej Góry, ale najczęściej, jak ostatnio w przetargu dla ZTM, jest po prostu bardzo drogi...
Po co spieszyć, przecież do końca życia mamy na to czas.
- ZielonyJamnik
- Posty: 969
- Rejestracja: 31 lip 2022, 8:25
Myślę, że Yutong bez problemu kwotowo się załapie. A testy Mana, który nie wiedzieć czemu jest na Stalowej teraz, pokazały że raczej nikt go nie będzie chciał brać
Mkną po koleinach zielone jamniki...
Jeden z nich (946) stoi od tygodnia. Wiadomo co z nim?