Komunikacja miejska na Dolnym Mokotowie

Moderator: Wiliam

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8455
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 13 cze 2024, 10:58

fik pisze:
13 cze 2024, 8:21
Te brygady autobusowe na pewno się nie rozpłyną, tylko zostaną przeznaczone na wzmocnienie kluczowych połączeń nieszynowych, a ZTM ma już gotową listę linii i częstotliwości, aby móc ją publicznie ogłosić i nabijać sobie pozytywne głosy, prawda? Prawda???
Taka lista istniała od zawsze, ale <snurp snurp> zawsze były inne, ważniejsze potrzeby, w tym linie-dziady <snurp snurp>

mb112
Posty: 1005
Rejestracja: 22 maja 2012, 23:47

Post autor: mb112 » 13 cze 2024, 11:06

No to trzeba szybko wprowadzić te zmiany, przerzucić brygady tam gdzie są potrzebne, a jak potem będzie płacz o powrót linii-dziadów (jak na Bemowie) to się powie, że nie ma bo poszły na linię X. Z tego powodu politycznie, ale też w paru miejscach praktycznie, lepsze by było uruchomienie przy tej okazji czegoś nowego w innej części miasta niż dosypywanie brygad do tego co jest.

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25428
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 13 cze 2024, 11:22

Argument, że brygady z linii politycznego dziada poszły w inne miejsce nie chroni przed zmartwychwstaniem takiego dziada.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Autobus Czerwon
Posty: 4145
Rejestracja: 08 sie 2011, 23:20
Lokalizacja: Stary Mokotów
Kontakt:

Post autor: Autobus Czerwon » 13 cze 2024, 11:23

person pisze:
13 cze 2024, 10:55
Bastian pisze:
12 cze 2024, 17:30


Tylko że 26 i 33 jadą skądinąd i nie mają wspólnego przystanku w węźle o skomplikowanym układzie sygnalizacji. Ileż razy mi tam uciekała "twoja" przesiadka...
Dodatkowo - jaka jest pewność, że tramwaje tych linii na Reymonta będą na przemian w równych odstępach, a nie jeden za drugim, po czym dłuższa przerwa? Propozycja ścięcia 33 to syf...
A gdyby wyciągnąć 35 z Piasków na Młociny?

Flash8222
Posty: 7627
Rejestracja: 14 gru 2005, 23:37
Lokalizacja: Pies wam mordy lizał

Post autor: Flash8222 » 13 cze 2024, 11:36

wincenty pisze:
13 cze 2024, 10:06
patryk148 pisze:
10 cze 2024, 23:52
Ja bym jednak wzmocnił Madalińskiego. Bezkosztowo to 119 i dalej Niepodległości. Docelowo przejecie kawałka 167 i na Ochotę.
W ramach Rakowieckiej bedzie sporo zmian.
Zdecydowanie, tam zostało tylko marne 138 uzależnione od korków na całej długiej trasie, jeszcze do 2013 r. było tam 117 a nawet 210...
A na równoległej Rakowieckiej, gdzie tak naprawdę budowa mieszkalna jest znacznie mniejsza (byłe więzienie, Sztab Generalny, MSWiA) tych linii są aż trzy... aż się prosi, by przynajmniej jedną z nich przerzucić na Madalińskiego... Najlepiej 119, bo wiadomo że potem musi dojechać do metra. Można by to zrobić na stałe już teraz, przy okazji zamknięcia Rakowieckiej.
Ale Madalińskiego nie potrzebuje wzmocnienia, opóźnień jakichś dużych na 138 nie ma, popyt też jest niewielki. To co jest w zupełności wystarcza.

wincenty
Posty: 1370
Rejestracja: 04 lis 2014, 21:25
Lokalizacja: Miasteczko Kabaty

Post autor: wincenty » 13 cze 2024, 11:56

Flash8222 pisze:
13 cze 2024, 11:36
wincenty pisze:
13 cze 2024, 10:06

Zdecydowanie, tam zostało tylko marne 138 uzależnione od korków na całej długiej trasie, jeszcze do 2013 r. było tam 117 a nawet 210...
A na równoległej Rakowieckiej, gdzie tak naprawdę budowa mieszkalna jest znacznie mniejsza (byłe więzienie, Sztab Generalny, MSWiA) tych linii są aż trzy... aż się prosi, by przynajmniej jedną z nich przerzucić na Madalińskiego... Najlepiej 119, bo wiadomo że potem musi dojechać do metra. Można by to zrobić na stałe już teraz, przy okazji zamknięcia Rakowieckiej.
Ale Madalińskiego nie potrzebuje wzmocnienia, opóźnień jakichś dużych na 138 nie ma, popyt też jest niewielki. To co jest w zupełności wystarcza.
Na jakiej podstawie to twierdzenie?
Spójrz choćby na stojący cały dzień tłumek oczekujących na autobus na przystanku na pocz. Madalińskiego w kier. Wołoskiej.
Większy na pewno niż ten na początku Rakowieckiej.
Po co spieszyć, przecież do końca życia mamy na to czas.

Molo
Posty: 643
Rejestracja: 18 gru 2005, 18:56

Post autor: Molo » 13 cze 2024, 12:15

Ja też jeżdżąc 138 tych tłumów nie widzę (przynajmniej po południu), porównywalnie do Rakowieckiej.

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8455
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 13 cze 2024, 12:19

Autobus Czerwon pisze:
13 cze 2024, 11:23
person pisze:
13 cze 2024, 10:55

Dodatkowo - jaka jest pewność, że tramwaje tych linii na Reymonta będą na przemian w równych odstępach, a nie jeden za drugim, po czym dłuższa przerwa? Propozycja ścięcia 33 to syf...
A gdyby wyciągnąć 35 z Piasków na Młociny?
a gdyby tak... 35 przywrócić na NB, a 33 zostawić po bożemu na Młocinach, nawet w duecie 19+33? Po co psuć coś, co istnieje?

Awatar użytkownika
TGM
Posty: 5304
Rejestracja: 14 gru 2005, 22:52

Post autor: TGM » 13 cze 2024, 12:30

Molo pisze:
13 cze 2024, 12:15
Ja też jeżdżąc 138 tych tłumów nie widzę (przynajmniej po południu), porównywalnie do Rakowieckiej.
To nic nie znaczy. Być może nie opłaca się czekać. Chętnych mogło by być więcej gdyby oferta była lepsza.
Miasto piętnastominutowe - czekaj piętnaście minut na przesiadkę.

wincenty
Posty: 1370
Rejestracja: 04 lis 2014, 21:25
Lokalizacja: Miasteczko Kabaty

Post autor: wincenty » 13 cze 2024, 12:56

TGM pisze:
13 cze 2024, 12:30
Molo pisze:
13 cze 2024, 12:15
Ja też jeżdżąc 138 tych tłumów nie widzę (przynajmniej po południu), porównywalnie do Rakowieckiej.
To nic nie znaczy. Być może nie opłaca się czekać. Chętnych mogło by być więcej gdyby oferta była lepsza.
Dokładnie, wielu rezygnuje...jak choćby niżej podpisany.
Po co spieszyć, przecież do końca życia mamy na to czas.

Flash8222
Posty: 7627
Rejestracja: 14 gru 2005, 23:37
Lokalizacja: Pies wam mordy lizał

Post autor: Flash8222 » 13 cze 2024, 13:15

wincenty pisze:
13 cze 2024, 11:56
Flash8222 pisze:
13 cze 2024, 11:36


Ale Madalińskiego nie potrzebuje wzmocnienia, opóźnień jakichś dużych na 138 nie ma, popyt też jest niewielki. To co jest w zupełności wystarcza.
Na jakiej podstawie to twierdzenie?
Spójrz choćby na stojący cały dzień tłumek oczekujących na autobus na przystanku na pocz. Madalińskiego w kier. Wołoskiej.
Większy na pewno niż ten na początku Rakowieckiej.
W miarę regularnie korzystam z 138 z przystanku Dworkowa w kierunku Bokserskiej i tłumów nie ma.

Molo
Posty: 643
Rejestracja: 18 gru 2005, 18:56

Post autor: Molo » 13 cze 2024, 14:02

TGM pisze:
13 cze 2024, 12:30
Molo pisze:
13 cze 2024, 12:15
Ja też jeżdżąc 138 tych tłumów nie widzę (przynajmniej po południu), porównywalnie do Rakowieckiej.
To nic nie znaczy. Być może nie opłaca się czekać. Chętnych mogło by być więcej gdyby oferta była lepsza.
Nie twierdzę, że nie jest tak jak piszecie, stwierdzam tylko stan faktyczny.

Matt Cubis
Posty: 476
Rejestracja: 05 mar 2017, 22:25
Lokalizacja: Natolin

Post autor: Matt Cubis » 13 cze 2024, 16:55

pawcio pisze:
13 cze 2024, 10:24
Rakowiecka ma jedną przewagę nad Madalińskiego w postaci urzędu dzielnicy.
Autobusy na Rakowiecką już nie wrócą, więc co za różnica?

wincenty
Posty: 1370
Rejestracja: 04 lis 2014, 21:25
Lokalizacja: Miasteczko Kabaty

Post autor: wincenty » 13 cze 2024, 18:15

Matt Cubis pisze:
13 cze 2024, 16:55
pawcio pisze:
13 cze 2024, 10:24
Rakowiecka ma jedną przewagę nad Madalińskiego w postaci urzędu dzielnicy.
Autobusy na Rakowiecką już nie wrócą, więc co za różnica?
Tym bardziej mogłyby się pojawić na Madalińskiego... Więcej z nich pożytku niż na Batorego.
Po co spieszyć, przecież do końca życia mamy na to czas.

wdibek
Posty: 9
Rejestracja: 08 wrz 2021, 22:55

Post autor: wdibek » 13 cze 2024, 21:55

A czy ktoś z was zauważył, że na tym schemacie ZTM-u jest wszystko oprócz 160 i 521? 😂🤡

Co prawda 502 i 514 wzdłuż Trasy Łazienkowskiej niby również nie ma, ale ich pętla jest zaznaczona tak jak dotychczas, czyli przy Metrze Politechnika.

ODPOWIEDZ