Autobusy testowane w Warszawie
Wodór uzyskany za pomocą energii odnawialnej, ale to są na razie kosmiczne koszty. Choć może dla odbiorcy wielkości MZA opłacała by się inwestycja w jakąś swoją "fabryczkę zielonego wodoru"?
- ZielonyJamnik
- Posty: 967
- Rejestracja: 31 lip 2022, 8:25
Przykładowo bierzesz panel słoneczny lub wiatrak i prąd uzyskany z niego kierujesz do wytwarzania wodoru w ramach procesu elektrolizy.
Biorąc w założeniu, że potrzeba min. 30kg na roboczo dzień solówki, pomnożone przez liczbę autobusów oznacza, że trzeba dużo paneli i wiatraków na zajezdni postawić, żeby to się udało
Biorąc w założeniu, że potrzeba min. 30kg na roboczo dzień solówki, pomnożone przez liczbę autobusów oznacza, że trzeba dużo paneli i wiatraków na zajezdni postawić, żeby to się udało
Mkną po koleinach zielone jamniki...
Ciekawe byłoby policzenie ile faktycznie tych paneli/wiatraków by trzeba aby zasilić cały tabor
Wiatraki na zajezdni byłyby fajne, tylko przy obecnych przepisach, nawet po ich złagodzeniu, raczej nigdzie nie będzie przepisowa odległość od zabudowy mieszkaniowej. W ogóle mało gdzie w mieście będzie.
Panele to też fajny pomysł, mogłyby jednocześnie służyć za zadaszenie.
Wiatraki na zajezdni byłyby fajne, tylko przy obecnych przepisach, nawet po ich złagodzeniu, raczej nigdzie nie będzie przepisowa odległość od zabudowy mieszkaniowej. W ogóle mało gdzie w mieście będzie.
Panele to też fajny pomysł, mogłyby jednocześnie służyć za zadaszenie.
Jeżeli faktycznie ktoś z MZA się wypowiedział, że nic nie będą testować to pewnie chlapnął nie mając wiedzy. Testowiec (nie ważne w jakiej formie i byle mało awaryjny) to jest dodatkowa korzyść. Dzięki temu mają +1 autobus do planu, a w tym czasie mogą jakiś problemowy wóz uziemić i sobie go dokładniej diagnozować by dokonać skutecznej naprawy. Ewentualnie codziennie zostawiać jeden autobus od rana do naprawy (np. na klimatyzację) zamiast wysyłać na poranny dodatek.wincenty pisze: ↑13 cze 2024, 10:09A jeszcze niedawno MZA zarzekało się że testów autobusów nie będzieMichalk001 pisze: ↑13 cze 2024, 8:22Podobno od 25.06 do 22.07 ma być testowany MB Citaro Hybrid.
https://www.ztm.waw.pl/informacje-praso ... warszawie/
To Citaro to trochę ni w pięć ni w dziewięć, bo MZA zdecydowało, ze hybryd kupować nie będzie, a Mercedes za drogi, no chyba że turecki...
- AdamKlocusky
- Posty: 667
- Rejestracja: 25 mar 2021, 13:43
- Lokalizacja: Targówek
- Kontakt:
Otrzymał nr taborowy 954.Michalk001 pisze: ↑13 cze 2024, 8:22Podobno od 25.06 do 22.07 ma być testowany MB Citaro Hybrid.
https://www.ztm.waw.pl/informacje-praso ... warszawie/
- ZielonyJamnik
- Posty: 967
- Rejestracja: 31 lip 2022, 8:25
Testy od jutra. 178/1 i pojutrze 178/3.
1069, 7722
Ulubione wozy: 5240, 5243, 6207
817, WKD, R1, S1
Ulubione wozy: 5240, 5243, 6207
817, WKD, R1, S1
Niestety dziś jednak nie wyjechał na to 178. Wrzucam info żeby ktoś nie szukał.
Zaraz wyjedzie na 1/178
Niedawno złapałem go na 154
Wycofujcie kolejne szarpaki
To zaledwie 17 lat
To zaledwie 17 lat
Na Woronicza w końcu zameldował się U18H, do 9 września ma jeździć na 128/175, 136, 503.
Ponoć jeszcze w tym roku na testy ma trafić jeszcze Irizar IE 12 oraz eCitaro (Możliwe, że wodorowe). Zaś Yutong U18 czeka na homologację na Europę.