Tramwaj do Wilanowa - układ po otwarciu

Moderator: Wiliam

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27616
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 22 paź 2024, 21:11

adamrozbicki pisze:
22 paź 2024, 18:47
Emyl pisze:
22 paź 2024, 18:30
Ile razy w roku mieszkańcy Powsina z walizkami jadą na Centralny?
9 a w roku przestępnym 10.
Policzmy.

a. W Powsinie mieszka jakieś 2,5 tysiąca osób.
b. Rok 2024 jest rokiem przestępnym.
c. Daje to 25 tysięcy podróży na Centralny rocznie.
d. To z kolei daje średnio ok. 68 podróży na Centralny dziennie.
e. 519 ma 37 kursów z Powsina na Centralny dziennie.
f. Na jeden kurs przypada zatem średnio 1,85 pasażera.

To ja jednak myślę, że to nie jest takie kluczowe połączenie.

Za to, już zupełnie serio, duże osiedla (a Miasteczko to duże osiedle) to jednak bym z którymś dworcem dalekobieżnym jednak próbował jakoś łączyć, niewiele mamy pojedynczych generatorów wypluwających kilkadziesiąt tysięcy kandydatów na pasażerów dziennie.
the only thing that closes quicker than our caskets be the factories

Awatar użytkownika
Emyl
Podrzędne Chamidło
Posty: 7016
Rejestracja: 13 wrz 2009, 16:34
Lokalizacja: E91 ▸ Sbarascherstr.
Kontakt:

Post autor: Emyl » 22 paź 2024, 21:29

14 będzie do DWZ docelowo, nie? Autobusem nie ma jak, bo zdublujesz szynę na 95% trasy. To jest kara za beznadziejne planowanie urbanistyczne, że giga osiedla rosną na zadupiu zamiast na przykład w pierwszej kolejności na Siekierkach albo Kamionku. Gdzie swoją drogą w obu przypadkach mimo bliskości centrum komunikacja jest beznadziejna.

Awatar użytkownika
TGM
Posty: 5419
Rejestracja: 14 gru 2005, 22:52

Post autor: TGM » 22 paź 2024, 21:45

Można 131 wydłużać i nie będzie żadnego dublowania szyny :P . Nawe na Miasteczko skoro skręt w lewo robią.
Miasto piętnastominutowe - czekaj piętnaście minut na przesiadkę.

Awatar użytkownika
R-9 Chełmska
Posty: 7828
Rejestracja: 14 gru 2005, 20:15
Lokalizacja: Tarchomin/Rakowiec

Post autor: R-9 Chełmska » 22 paź 2024, 21:54

A mogli 200 w lewo przy Vogla dać 😉
5290 - LINIĘ OBSŁUGUJE ZAKŁAD "CHEŁMSKA"
Najczęściej podróżuję: 2, 3, 6, 17, 26, 136, 141, 172, 186, 188, 509, 518, N01, N32

Gdynianin
Posty: 677
Rejestracja: 13 sie 2011, 21:32

Post autor: Gdynianin » 22 paź 2024, 22:29

Emyl pisze:
22 paź 2024, 21:29
14 będzie do DWZ docelowo, nie? Autobusem nie ma jak, bo zdublujesz szynę na 95% trasy. To jest kara za beznadziejne planowanie urbanistyczne, że giga osiedla rosną na zadupiu zamiast na przykład w pierwszej kolejności na Siekierkach albo Kamionku. Gdzie swoją drogą w obu przypadkach mimo bliskości centrum komunikacja jest beznadziejna.
Akurat podmokłe tereny Siekierek to nie jest dobry przykład na sugerowanie poprawnej urbanistyki

Awatar użytkownika
MisiekK
Posty: 7847
Rejestracja: 15 gru 2005, 18:17
Lokalizacja: Nowe Dwory Tarchomińskie

Post autor: MisiekK » 22 paź 2024, 23:06

adamrozbicki pisze:
22 paź 2024, 16:13
Łopatologicznie: masowo żądano zamiany 14 z 19 aby Wilanów miał tramwaj do Dworca Centralnego. Odrzucono w ZTM ten słuszny i logiczny postulat, ponieważ 19 do Miasteczka spowodowałaby 14 pewnie za rok (jeśli Budimex będzie tak miły) i w tym czasie zostałaby tylko 15 na Filtrowej. Tego właśnie się przestraszono i dlatego zapewne nie zamieniono 14 z 19.
Nic z tych rzeczy. Teoria całkowicie wyssana z dużego palucha u lewej nogi. Tego nawet nie brano pod uwagę w najśmielszych planach. Sama 15 na Filtrowej by dała radę i tak zapewnia tam nadpodaż miejsc.
adamrozbicki pisze:
22 paź 2024, 16:13
Wcześniejsze plany nie mają tu żadnego znaczenia, bo jeszcze 2 miesiące temu nikt nie myślał o 16 i nie planował likwidacji 35. Prościej nie umiem.
Żebyś ty wiedział jak się możesz grubo mylić..... Nie wszystko pisze się na Wawkomie.
Jožin z bažin kouše, saje, rdousí.... -
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" - Stanisław Lem
Powyższy post jest tylko i wyłącznie moim prywatnym zdaniem z którym inni dyskutanci nie muszą się zgadzać.

adamrozbicki
Posty: 104
Rejestracja: 15 cze 2024, 15:50

Post autor: adamrozbicki » 23 paź 2024, 0:10

MisiekK pisze:
22 paź 2024, 23:06
adamrozbicki pisze:
22 paź 2024, 16:13
Łopatologicznie: masowo żądano zamiany 14 z 19 aby Wilanów miał tramwaj do Dworca Centralnego. Odrzucono w ZTM ten słuszny i logiczny postulat, ponieważ 19 do Miasteczka spowodowałaby 14 pewnie za rok (jeśli Budimex będzie tak miły) i w tym czasie zostałaby tylko 15 na Filtrowej. Tego właśnie się przestraszono i dlatego zapewne nie zamieniono 14 z 19.
Nic z tych rzeczy. Teoria całkowicie wyssana z dużego palucha u lewej nogi. Tego nawet nie brano pod uwagę w najśmielszych planach. Sama 15 na Filtrowej by dała radę i tak zapewnia tam nadpodaż miejsc.
adamrozbicki pisze:
22 paź 2024, 16:13
Wcześniejsze plany nie mają tu żadnego znaczenia, bo jeszcze 2 miesiące temu nikt nie myślał o 16 i nie planował likwidacji 35. Prościej nie umiem.
Żebyś ty wiedział jak się możesz grubo mylić..... Nie wszystko pisze się na Wawkomie.
:) dobranoc.

adamrozbicki
Posty: 104
Rejestracja: 15 cze 2024, 15:50

Post autor: adamrozbicki » 23 paź 2024, 0:13

fik pisze:
22 paź 2024, 21:11
adamrozbicki pisze:
22 paź 2024, 18:47

9 a w roku przestępnym 10.
Policzmy.

a. W Powsinie mieszka jakieś 2,5 tysiąca osób.
b. Rok 2024 jest rokiem przestępnym.
c. Daje to 25 tysięcy podróży na Centralny rocznie.
d. To z kolei daje średnio ok. 68 podróży na Centralny dziennie.
e. 519 ma 37 kursów z Powsina na Centralny dziennie.
f. Na jeden kurs przypada zatem średnio 1,85 pasażera.

To ja jednak myślę, że to nie jest takie kluczowe połączenie.

Za to, już zupełnie serio, duże osiedla (a Miasteczko to duże osiedle) to jednak bym z którymś dworcem dalekobieżnym jednak próbował jakoś łączyć, niewiele mamy pojedynczych generatorów wypluwających kilkadziesiąt tysięcy kandydatów na pasażerów dziennie.
:)

adamrozbicki
Posty: 104
Rejestracja: 15 cze 2024, 15:50

Post autor: adamrozbicki » 23 paź 2024, 0:17

HenrykA pisze:
22 paź 2024, 18:49
adamrozbicki pisze:
22 paź 2024, 18:20

Czyli z rejonu Powsina/Wilanowa Wysokiego to już dwie przesiadki. Zamiast 519 teraz autobus do tramwaju, potem tramwaj i przesiadka do tramwaju. No nie wiem czy można to nazwać poprawą, bo że wydłuży przejazd o 10-15 minut to pewne.
Dla Wilanowa Wysokiego niewiele się zmieni. W części przy Sobieskiego mają układ 14,16--> 10, 11 I szybszy dojazd do dworca. Przy pętli wilanowska dalej jest 131
Jedyne miejsce gdzie odczują utratę 519 to Królowej Marysieńki. Mogą mieć całe 500 metrów do przejścia do tramwaju Powsin ma trochę gorzej, bo jezeli chcieli by się raz przesiadac to może układzie 519 -->10 (jest to jednak nie optymalne vs 2 krotna przesiadka). Ma pewno nie będzie jednak dłużej niż obecnie (uwzględniać ile 519 stało w korkach i jak nieregularnie jeździło)
No tak, 131 przecież jest z Wilanowa do Dworca, zapomniałem. A spacer z 519 na M.Wilanowska do tramwaju 10 to też coś kapitalnego. Poddaję się :D

adamrozbicki
Posty: 104
Rejestracja: 15 cze 2024, 15:50

Post autor: adamrozbicki » 23 paź 2024, 0:30

R-9 Chełmska pisze:
22 paź 2024, 18:47
Mogą pojechać podmiejskim+504 lub 251+10 i jest jedna przesiadka
Aż z ciekawości sprawdziłem. Obecne 519 z Powsina na Dworzec jedzie 10 minut krócej niż 710+504 (plus czekanie na przesiadkę na 504). A korki na 504 większe niż na 519 więc jakieś 20 minut dłużej minimum. 251+10 jedzie praktycznie tyle co 519, tylko że 251 stoi na Wilanowskiej a potem kilka minut spaceru z przystanku (najdalszy od Puławskiej, wspólny dla wsiadających i wysiadających). Tak, że tak.

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26948
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 23 paź 2024, 6:53

fik pisze:
22 paź 2024, 21:11


Za to, już zupełnie serio, duże osiedla (a Miasteczko to duże osiedle) to jednak bym z którymś dworcem dalekobieżnym jednak próbował jakoś łączyć, niewiele mamy pojedynczych generatorów wypluwających kilkadziesiąt tysięcy kandydatów na pasażerów dziennie.
Będzie 14.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
Daniel_FCB
(kaczofob)
Posty: 1602
Rejestracja: 23 lut 2008, 20:54
Lokalizacja: Natolin

Post autor: Daniel_FCB » 23 paź 2024, 6:57

1) Są jakieś korzyści z ciągnięcia 16tki na Piaski względem koncepcji z wysyłaniem na MW 15tki?
2) Czy na Stawkach zmieściłoby się stare 35 i kursy skrócone z MW (skrócone 15)?
3) Co z 33? Potną już teraz z uwagi na 19, czy poczekają do przełożenia 19tki na Rakowiecką?
Za to, już zupełnie serio, duże osiedla (a Miasteczko to duże osiedle) to jednak bym z którymś dworcem dalekobieżnym jednak próbował jakoś łączyć, niewiele mamy pojedynczych generatorów wypluwających kilkadziesiąt tysięcy kandydatów na pasażerów dziennie.
Z Ursynowa wszyscy tuptają na pociąg od patelni do DwC i nogi im z tego powodu nie odpadają (no bo nie 504, kaman). Bez przesady, nie mamy w Warszawie układu promieniowego, żeby wszystkie linie wychodziły z Centralnego.
Wciąż się zastanawiał, jak nielogiczne może się stać logiczne rozumowanie, jeśli zajmuje się nim dostatecznie duży komitet - Pratchett, Świat finansjery
A mówili nauczyciele "z gminem nie zadajemy się nie z powodu ich niskiego urodzenia, ale dlatego, że nie ma po co" - Ziemiański, Achaja
FCBARCA.COM

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25807
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 23 paź 2024, 7:06

1. Z korzyści to utrzymanie przyzwyczajeń pasażerów. Realnie klejenie północnych i południowych końcówek na Marszałkowskiej nie ma prawie żadnego znaczenia.
2. Zmieściłoby, ale przyjeżdżając różnych miejsc byłaby większa szansa, że się nie zgrają i kurs tranzytowy na Piaski musiałby stać za wagonem zmieniającym kierunek jazdy.
3. 33 teraz bez zmian poza przerzutami i wysoką podłogą.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

HenrykA
Posty: 18
Rejestracja: 22 paź 2024, 17:44

Post autor: HenrykA » 23 paź 2024, 7:17

Daniel_FCB pisze:
23 paź 2024, 6:57
1) Są jakieś korzyści z ciągnięcia 16tki na Piaski względem koncepcji z wysyłaniem na MW 15tki?
Zdecydowanie większą możliwość kombinowanego przejazdu - tramwaj płynnie dochodzi do linii jadących Jana Pawła (za Arkadią) vs porzedni układ. Potencjalnie większą atrakcyjność lini

Matt Cubis
Posty: 571
Rejestracja: 05 mar 2017, 22:25
Lokalizacja: Natolin

Post autor: Matt Cubis » 23 paź 2024, 7:31

adamrozbicki pisze:
23 paź 2024, 0:30
tylko że 251 stoi na Wilanowskiej
Na al. Wilanowskiej są jakieś korki poza tymi spowodowanymi tramwajem?

ODPOWIEDZ