Autobusy testowane w Warszawie

Moderatorzy: JacekM, Dantte

andrzej_suse10
Posty: 132
Rejestracja: 29 maja 2007, 13:16

Post autor: andrzej_suse10 » 05 lis 2010, 2:11

Co to za paskudztwo obrzydliwie obleśne, bezguście odrażające. Stylistyka iście radziecka, projektanci Moskwicza byli by zachwyceni wpływem jaki (najwyraźniej) wywarli na twórców tego szkaradnego ochydztwa.

Najgorsze te owalne górne okienka w środku, tył (z zewnątrz) niczym poukładany z losowo wybranych figur geometrycznych i jeszcze ten sterczący qutas na górze. No i z tym bocianem wystrzelili trochę jak guma z gaci

straszne :neutral:

Michalk001
Posty: 1231
Rejestracja: 26 paź 2007, 20:18
Lokalizacja: Piastów

Post autor: Michalk001 » 05 lis 2010, 5:11

Bocian to przecież znak firmowy Autosana, a co do wyglądu to może najładniejszy nie jest, lecz jak będzie cichy i nie będzie cały wpadał w wibracje to sto razy wolę takiego Autosana jak Solarisa. A tył mi się podoba - przypomina trochę doskonałą serię H10 z początków produkcji. Ktoś go na Przegubowcu porównał do wyprasowanej Scanii, lecz tył Scanii wygląda nad wyraz szrotowato.

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26936
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 05 lis 2010, 7:02

Jelcze ze skrzypienia i niespasowania były wręcz legendarnie znane, nie wiem więc, czy Twoje nadzieje że autosan będzie cichy i niewibrujący nie okażą się płonne.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

drapka
Posty: 3535
Rejestracja: 29 lip 2008, 17:21
Lokalizacja: tutejszy

Post autor: drapka » 05 lis 2010, 8:43

Drivter1234 pisze:Zdjęcia w załączniku
Jakie to brzydkie! :nie:
Popatrz, jaka franca!

Awatar użytkownika
Drivter1234
Posty: 513
Rejestracja: 12 sie 2008, 18:10
Lokalizacja: Wawa Bielany

Post autor: Drivter1234 » 05 lis 2010, 9:38

andrzej_suse10 pisze:Co to za paskudztwo obrzydliwie obleśne, bezguście odrażające. Stylistyka iście radziecka, projektanci Moskwicza byli by zachwyceni wpływem jaki (najwyraźniej) wywarli na twórców tego szkaradnego ochydztwa.

Najgorsze te owalne górne okienka w środku, tył (z zewnątrz) niczym poukładany z losowo wybranych figur geometrycznych i jeszcze ten sterczący qutas na górze. No i z tym bocianem wystrzelili trochę jak guma z gaci

straszne :neutral:
Co by nie gadać, zgadzam się z przedmówcą, dlatego też już uprawiam modły żeby czasem nie startował do przetargu który będzie niedługo (-o< (-o< (-o< P.S. Powinni zmienić tą półkę która wisi prawie nad głową kierowcy ( gdzie są sterowniki do wyświetlacza, ekran LCD od kamer, panel sterowania i radio ) bo bardzo łatwo można się o to uderzyć czego przykładem było wczoraj chyba ze 4 kierowców w tym ja ;) Jak się sieknełem to aż mi się miło zrobiło i gwiazdy pokazały ;) P.S. 2. Panel sterowania nawiewami w kabinie z Jelcza Libero :/

drapka
Posty: 3535
Rejestracja: 29 lip 2008, 17:21
Lokalizacja: tutejszy

Post autor: drapka » 05 lis 2010, 9:44

Drivter1234 pisze:Co by nie gadać, zgadzam się z przedmówcą, dlatego też już uprawiam modły żeby czasem nie startował do przetargu który będzie niedługo
Ale najpierw to się nim przejechać trzeba, potestować. Bo jeśli wnętrze okaże się trwałe i funkcjonalne, to ja tam już wolę to niż rozklekotane scanie. Jak brzydki, to zawsze można zamknąć oczy, a jak niewygodny, niepraktyczy, rozłażący się i trzęsie, to już na to oczu nie zamkniesz, tylko trzeba przecierpieć (polecam np. podróże scanią na 179 wypchaną młodzieżą gimnaznalną z dzielnicy Ursynów).
Popatrz, jaka franca!

Awatar użytkownika
Drivter1234
Posty: 513
Rejestracja: 12 sie 2008, 18:10
Lokalizacja: Wawa Bielany

Post autor: Drivter1234 » 05 lis 2010, 10:05

Plastik z tego co widziałem to strasznie twardy więc będzie można się spodziewać że szybko będzie " klekotać " Czy niepraktyczny... to czas pokaże, choć widać że tak do końca nieprzemyślany bo choć by te 3 rzędy siedzeń przy pierwszej osi tyłem do kierunku jazdy :/

Awatar użytkownika
Pagan
Posty: 357
Rejestracja: 31 maja 2010, 22:39
Lokalizacja: Bródno

Post autor: Pagan » 05 lis 2010, 10:10

Glonojad pisze:Przód nie jest IMHO taki zły.
Jest :P Te światła przypominają małe, złe oczy jakiegoś drapieżcy, który chce pożreć mnie, a potem wydalić z grubej rury :D Piszę poważnie, mnie ich widok lekko przeraża....

Ogólna bryła jest OK, a nadkola są bardzo gustowne i mi się podobają. Wnętrze pamiętam z DTP, nie zrobiło na mnie wrażenia i nawet jakoś mnie zniechęciło do tego, by przymierzyć się do siedzenia dla pasażera, więc nie wiem czy jest wygodne.
Ktoś wspominał o tych okienkach, są całkiem spoko, ale jakby te ramy troszkę zwęzić, by okienka były większe, przyciemnić szkło i może uda się osiągnąć ciekawy efekt, który da plusa do wyglądu :)

Co do technicznej sprawy, wszystko wyjdzie na testach...

O właśnie, to jest temat na kolejną ankietę! (sugestia dla Adminów) Kto chce, a kto w ogóle tego autobusu nie widzi na warszawskich drogach :) Biorąc pod uwagę głównie jego wygląd, bo nie wiemy jak tym się jeździ ze strony kierowcy jak i pasażera.
.: !Perkunu Yra Dang! :.
Obrazek

Awatar użytkownika
Drivter1234
Posty: 513
Rejestracja: 12 sie 2008, 18:10
Lokalizacja: Wawa Bielany

Post autor: Drivter1234 » 05 lis 2010, 10:25

Pagan pisze:
Glonojad pisze:Przód nie jest IMHO taki zły.
Jest :P Te światła przypominają małe, złe oczy jakiegoś drapieżcy, który chce pożreć mnie, a potem wydalić z grubej rury :D Piszę poważnie, mnie ich widok lekko przeraża....

jak to przeczytałem to myślałem że spadnę z krzesła ze śmiechu, trafiłeś w samo sedno :D =D> =D> =D> Lepiej tego ująć się nie dało :D a do tego BOCIAN :D

G@wron
Posty: 26
Rejestracja: 23 lip 2010, 21:14

Post autor: G@wron » 05 lis 2010, 11:49

A ma ktoś może porównanie cen Autosana Sancity 12LF vs. SU12 ?!
515 - i wszystko jasne ; - )

Adam G.
Posty: 5443
Rejestracja: 15 gru 2005, 19:56
Lokalizacja: Żoliborz

Post autor: Adam G. » 05 lis 2010, 16:21

Jechałem tym co prawda niewiele, do tego zupełnie przypadkowo, ale bardzo pozytywnie się zaskoczyłem. Autobus jest pojemny, nie odczuwa się tłoku tak bardzo, jak choćby w Solarisie. Silnik ma moc, wyciszenie jest dosyć dobre. Jakość materiałów i ich spasowanie również do zniesienia. Taka lepsza wersja gniota z serii 49xy :)
noidea

Awatar użytkownika
Plesim
Posty: 4181
Rejestracja: 18 gru 2005, 21:59
Lokalizacja: Tam gdzie kiedyś kończyła 11

Post autor: Plesim » 05 lis 2010, 17:12

Poświęciłem się mimo niesprzyjającej pogody i udałem się na przejażdżkę tym cudem. Nie będę opisywał wygląd a skupię się na odczuciach jako pasażer podczas jazdy. Dobry start i cicho czyli to co już wspomniał Adam G. Niestety na niskich obrotach autobus wpadał w duże wibracje, doskonale odczuwane przez pasażerów.
Adam G. pisze: Jakość materiałów i ich spasowanie również do zniesienia.
Trudno aby było inaczej ale autobus już dość znacznie skrzypi. Fotele niby dobrej firmy (Kiel) a jednak niezbyt wygodne.
Adam G. pisze:Autobus jest pojemny, nie odczuwa się tłoku tak bardzo, jak choćby w Solarisie.
Nie do końca się z tym zgodzę. Fakt w przedniej części jest w miarę luźno ale podejrzewam że to zniknie gdy półtoraki zastąpi się pełnymi, podwójnymi fotelami. Miałem nieprzyjemność jechać na odcinku M Świętokrzyska - Tamka gdy w środku był prawie komplet i nie wyglądał ruch z tyłu zbyt ciekawie. Wracając jeszcze do ustawienia foteli to fatalne rozwiązanie jeżeli chodzi o miejsca na poziomie 0. 4 miejsca to dużo ale powinny być przy nich więcej miejsca. Osoby starsze (często nie w pełni sprawne) mają bardzo duży problem w siadaniu na tych fotelach. Rozwiązanie u konkurentów jest o wiele lepiej przemyślane.
Po tych narzekaniach jeszcze trochę plusów. Wnętrze jest dobrze doświetlone na całej długości. Zawieszenie wydaje mi się lepsze niż w gniocie.
To tyle na szybko.
ps. Niestety środkowe drzwi już odmawiały już współpracy zamykając się samoczynnie zaraz po otwarciu.

polsmol
Posty: 43
Rejestracja: 25 sty 2007, 8:31

Post autor: polsmol » 05 lis 2010, 17:28

Wrażenie mniejszego ścisku może wynikać z wyższej położonego sufitu i lepszego doświetlenia wnętrza. Pod tym względem Sancity LF jest bardzo ciekawą konstrukcją.

Awatar użytkownika
Solaris U10
Posty: 2716
Rejestracja: 18 gru 2005, 13:26

Post autor: Solaris U10 » 05 lis 2010, 17:44

Plesim pisze:Trudno aby było inaczej ale autobus już dość znacznie skrzypi.
Trochę skrzypi, ale mniej od jelczy czy scanii.

Najgorszą wadą jest aranżacja wnętrza, zupełnie dla mnie niezrozumiała duża ilość półtoraków i to na dodatek z barierkami - bardzo ciężko jest na nich usiąść w dwie osoby. Uchwytów też jak na lekarstwo, w wielu miejscach nie ma się czego złapać, a na dodatek większość z nich jest dość wysoko. Ale wiadomo - te sprawy zależą już od konkretnego zamówienia.

Ogólnie byłem tym wozem pozytywnie zaskoczony, spodziewałem się większej tandety. :)

fraktal
Posty: 5682
Rejestracja: 17 gru 2005, 12:03

Post autor: fraktal » 05 lis 2010, 18:57

Ale najfajniej było, jak na Towarowej przed skrętem w Grójecką (tuż przed placem Zawiszy) złapał chyba hamulec przystankowy od pierwszych drzwi i nie chciał puścić i to akurat wtedy, gdy dostaliśmy zielone światło, a były to popołudniowe godziny szczytu i trzeba było odstać swoje w korku. No i kolejne światło w plecy, w trakcie którego kierowca otwierał i zamykał pierwsze drzwi. No, ale przynajmniej nie zmokłem w ulewę, gdybym wysiadł jak zwykle przy M. Świętokrzyska. Niby pojemny, ma dużą rzeźnię, ale ja jakoś wolę Solarisa.

ODPOWIEDZ