Wyświetlacze
Tego nie wiem. Tak samo jest na 10. Niektóre mają kierunek Os. Górczewska a niektóre Osiedle Górczewska. I to w obrębie tego samego modelu jakim jest Swing. Wygląda jakby chałupniczo dane były poprawiane.
Ja to swoje "Os. górczewska" widziałem wczoraj na wyświetlaczach wewnątrz, także tam też warto poprawić metodą chałupniczą. Dodam też, że zapowiedzi przystanków w ogóle nie było, ale to chyba dlatego, że motorniczy nastawił sobie "Trasę zmienioną", więc ja musiałem za Knapika robić, bo ludzie nie słysząc zapowiedzi przystanków zaraz się gubią w dzisiejszych czasach.
- AdamKlocusky
- Posty: 658
- Rejestracja: 25 mar 2021, 13:43
- Lokalizacja: Targówek
- Kontakt:
Wyświetlaczowej sagi ciąg dalszy - w autobusie #5201 oprócz samego kierunku jazdy podawana jest również dzielnica, np.:
albo:
Kod: Zaznacz cały
URSYNÓW
NATOLIN PŁN.
Kod: Zaznacz cały
BEMOWO
OS.GÓRCZEWSKA
A to już wczoraj kolega mi przysłał na mess foto jak właśnie 5201 na 105 jedzie i maAdamKlocusky pisze: ↑12 wrz 2024, 21:43Wyświetlaczowej sagi ciąg dalszy - w autobusie #5201 oprócz samego kierunku jazdy podawana jest również dzielnica, np.:albo:Kod: Zaznacz cały
URSYNÓW NATOLIN PŁN.
Kod: Zaznacz cały
BEMOWO OS.GÓRCZEWSKA
BEMOWO
OS. GÓRCZEWSKA
1069, 7722
Ulubione wozy: 5240, 5243, 6207
817, WKD, R1, S1
Ulubione wozy: 5240, 5243, 6207
817, WKD, R1, S1
To ja się przypomnę co do kopiowania rozwiązań z Berlina:Autobus Czerwon pisze: ↑12 wrz 2024, 6:58Nie mam pewności, ale się domyślam. Po prostu musi być jak w Berlinie
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------primoż pisze: ↑27 wrz 2023, 15:43(...)Czasem nie można pewnych rozwiązań w stosunku 1:1, tylko może lepiej jest zmodyfikować to rozwiązanie tak, żeby uwzględniało lokalny rynek. Do tego Berlin, pomimo dobrej opinii, jak też pozytywnych rozwiązań w transporcie publicznym nie powinien być dupochronem, bo potem przy każdym pomyśle będzie podał argument a bo w Berlinie. Odrobinę elastyczności też się przyda
To zupełnie jak spora część rozwiązań ZTM-u przez ostanie jakieś 13 latAutobus Czerwon pisze:Sama idea nie jest w zasadzie zła, złe jest wykonanie.
Potwierdzam, jako osoba z wadą wzroku (krótkowzroczność i astygmatyzm) zdecydowanie lepiej widzę napis w znienawidzonym przez niektórych kwadracie i wszystkimi wielkimi literami niż z nowej wersji lansowanej przez ZTM. I to pomimo chodzenia w okularach.
To w miarę ok to i tak dużo lepiej od obecnego rozwiązania.
A badał ktoś może kwestię znaków diakrytycznych? Może po prostu te umlauty w niemczyźnie i te literki we francuskim są czytelniejsze nie stosując zapisu wszystkiego wielkimi literami, jak też może być wyższa częstotliwość występowania takich liter niż w polskim? Jednak u nas oprócz liter z kreseczkami i ogonkami występują dwu- i trzyznaki, więc specyfika zapisu jest nieco inna?person pisze:Nota bene w niemieckich i francuskich systemach jest zapis wyłącznie z wielką pierwszą literą. Są lingwiści, którzy twierdzą, że małe litery są bardziej czytelne, bo wielkie zlewają się w prostokątne kształty...
Przede wszystkim nikt się nie przyzna, bo byłby to wizerunkowy strzał, a przecież panuje w mediach społecznościowych retoryka, że mamy najlepszy transport w Polsce. A wycofanie się z tego byłoby zaprzeczeniem tej teorii
Ale że płacili Ci za krytykowanie instytucji, której byłeś pracownikiem w czasie, gdy w niej pracowałeś?
Ja bym w tym przypadku poszedł krok dalej: ZTM między pomyślnymi testami a wprowadzeniem w pełni nowej metody prezentacji na wyświetlaczach mógłby wybrać kilka(naście) linii autobusowych i tramwajowych, może jedną SKM, po czym przez pół roku albo rok wyświetlać w nowym formacie to wszystko. Po czym dać możliwość pasażerom zadecydować w formie np. głosowania, którą formę wolą, tak jak to zrobiono w 2011 roku głosowanie, czy linia powstała z połączenia 13 i 20 powinna mieć numer 13 czy 20. Uważam, że kwestia czcionki na wyświetlaczach dużo bardziej się nadaje do konsultacji społecznych niż docelowy układ linii na danym obszarze. I jest to dość śmieszne, a zarazem straszne, że w dużo poważniejszej sprawie, gdzie ostateczne decyzje mają dużą wagę przeprowadza się św. konsultacje, a dużo tam, gdzie podjęte decyzje mogą generować finalnie negatywne skutki w dużo mniejszej skali - już nie.
Natomiast taktyka rodem z Armii Czerwonej czasów II wojny światowej polegająca na rozpoznaniu bojem na tym szczeblu to skandal, kpina i brak szacunku dla użytkowników stołecznego zbiorkomu i osób mających bezpośredni kontakt z tymi pierwszymi.
Ja widziałem coś lepszego na zewnętrznych wyświetlaczach Jazza na zjazdowym 17:Walas pisze: ↑12 wrz 2024, 22:10A to już wczoraj kolega mi przysłał na mess foto jak właśnie 5201 na 105 jedzie i maAdamKlocusky pisze: ↑12 wrz 2024, 21:43Wyświetlaczowej sagi ciąg dalszy - w autobusie #5201 oprócz samego kierunku jazdy podawana jest również dzielnica, np.:albo:Kod: Zaznacz cały
URSYNÓW NATOLIN PŁN.
Kod: Zaznacz cały
BEMOWO OS.GÓRCZEWSKA
BEMOWO
OS. GÓRCZEWSKA
Kod: Zaznacz cały
Mokotów
KURS SKRÓCONY
No i muszę przyznać, że w przypadku zjazdowej 17 zamiana z:
Kod: Zaznacz cały
WORONICZA
KURS SKRÓCONY
Kod: Zaznacz cały
Mokotów
KURS SKRÓCONY
Niestety obowiązuje "rozwietka bojom", bo nad całym tym procesem wisi katastrofa "Tadzioman padł - nie mamy niczego", a szaleńcze tempo wynika z tego, że ten proces jest po prostu spóźniony o jakieś 10 lat.
Kwestia tego, czy stosować wersaliki wszędzie, czy gdzieniegdzie i ewentualnie gdzie, to efekt uboczny tego procesu wywołany przez dziurę w systemie. Ale to jednak odrębny temat w stosunku do ewidentnych błędów w interpretacji (lub kompletności) danych.
PS. Te literki absolutnie nie zmieniają tego, że mamy najlepsza komunikację w Polsce.
Kwestia tego, czy stosować wersaliki wszędzie, czy gdzieniegdzie i ewentualnie gdzie, to efekt uboczny tego procesu wywołany przez dziurę w systemie. Ale to jednak odrębny temat w stosunku do ewidentnych błędów w interpretacji (lub kompletności) danych.
PS. Te literki absolutnie nie zmieniają tego, że mamy najlepsza komunikację w Polsce.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem
Tylko dlaczego pozwalamy niekompetentnym ludziom psuć jej wizerunek...?
To prawie jak w Łodzi
Chojny Kurczaki
Bo w ZTM siedzi rodzina która krzywdy nie da sobie zrobić a głównej dyrekcji wisi to co robi dół. Stąd brak odpowiedzialności za głupie lub złe pomysły.
Czas ewakuacji, lub nowy etap zwał jak zwał czy lepiej czas pokaże...
2004.09 - 2009.03 - MZA
2010.01 - 2012.05 - bus driver
2013.04 - 2023.12 - TW
2024.05 - xxxx - Carris Lizbona
Até a próxima.
2004.09 - 2009.03 - MZA
2010.01 - 2012.05 - bus driver
2013.04 - 2023.12 - TW
2024.05 - xxxx - Carris Lizbona
Até a próxima.
Do tej pory było dobrze, komu to przeszkadzało. Czy zmiana była konieczna?pawcio pisze: ↑13 wrz 2024, 5:48Niestety obowiązuje "rozwietka bojom", bo nad całym tym procesem wisi katastrofa "Tadzioman padł - nie mamy niczego", a szaleńcze tempo wynika z tego, że ten proces jest po prostu spóźniony o jakieś 10 lat.
Kwestia tego, czy stosować wersaliki wszędzie, czy gdzieniegdzie i ewentualnie gdzie, to efekt uboczny tego procesu wywołany przez dziurę w systemie. Ale to jednak odrębny temat w stosunku do ewidentnych błędów w interpretacji (lub kompletności) danych.
PS. Te literki absolutnie nie zmieniają tego, że mamy najlepsza komunikację w Polsce.
Ktoś odpowie za ten burdel, raczej nie.
Czas ewakuacji, lub nowy etap zwał jak zwał czy lepiej czas pokaże...
2004.09 - 2009.03 - MZA
2010.01 - 2012.05 - bus driver
2013.04 - 2023.12 - TW
2024.05 - xxxx - Carris Lizbona
Até a próxima.
2004.09 - 2009.03 - MZA
2010.01 - 2012.05 - bus driver
2013.04 - 2023.12 - TW
2024.05 - xxxx - Carris Lizbona
Até a próxima.
Wiem, w końcu dwa razy brałem udział w szopce pt. rekrutacja do ZTM. Można przymykać oczy na błędy w komunikatach czy idiotyczne nazwy w linkach do nich, ale tutaj rozwalono informację pasażerską która jednak powinna być pod szczególną ochroną. Zresztą od lat były z nią cyrki. O właściwe dopiski o kursach skróconych też były lata walki.
Z dopiskami o kursach skróconych jest problem do dziś przy każdej zmianie rozkładu.